Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Augusta Motors: BioPower de la suedezi

Luna aprilie vine cu vesti bune pentru soferii din Romania care nu se gandesc doar la caii putere ascunsi sub capota, la design-ul masinii sau la pret ci si la protectia mediului inconjurator. Autoturismele ecologice pot fi cumparate de acum si de pe piata romaneasca. Şi asta pentru ca Augusta Motors, importatorul Saab in Romania, a adus la inceputul lunii aprilie primele modele Saab 9.5 care functioneaza pe baza de bioetanol. Mai exact, vorbim despre un combustibil cunoscut in europa ca E85, adica 85% bioetanol si 15% combustibil fosil. Catalin Stoica, manager Augusta Motors: "Pentru Saab realizarea unor autoturisme ecologice reprezinta un angajament pe termen lung. Un angajament care a trecut de mult de stadiul de proiect, de pe plansa de proiectare in productia de serie. Acest lucru a adus pentru producatorul suedez o binemeritata recunoastere, la nivel mondial, de deschizator de drumuri in ceea ce priveste protectia mediului in industria auto.

Prietenos cu mediul nu inseamna automat o reducere a performantelor autoturismului, ne asigura reprezentantul Augusta Motors. Modelul 9.5 cu motor de 2 litri va accelera de la 0 la 100 de km in 8,5 secunde si va dezvolta o viteza maxima de 225 de km/h. Cu 190 de cai sub capota, dar si pentru ca motorul pe bioetanol are un consum mai mare, media la suta de kilometri ca ajunge la 9.0 litri.

Cel de-al doilea model importat este tot un SAAB 9.5 dar cu un motor de 2.3 litri. O data cu crestere capacitatii cilindrice creste si putere motorului: 210 HP, o acceleratie de 7.9 secunde pentru atingerea vitezei de 100 de km/h si o viteza maxima de 235 de km. Si pentru ca vorbim despre masini ecologice, trebuie spus ca emisiile de CO2 sunt cu 80% mai reduse decat la un motor obisnuit pe benzina. Cum poate fi considerat un motor care emite totusi CO2 ca fiind un motor ecologic? Catalin Stoica, director general Augusta Motors: "Sunt masini ecologice pentru ca folosirea lor nu duce la cresterea cantitatii de CO2 in atmosfera. Explicatia este simpla. Plantele extrag CO2 din atmosfera in procesul de fotosinteza. Bioetanol este obtinut din plante. Folosirea bioetanolului in seamna eliberarea in atmosfera a CO2 retinut de plante. Pe de alta parte, folosirea carburantului fosil inseamna eliberarea unor cantitasi suplimentate de CO2, retinute timp de milioane de ani in zacamintele de petrol".

Motoarele SAAB BioPower mai au un avantaj. Sistemul Trionic de anagement al motorului analizeaza calitatea combustibilului dupa fiecare alimentare si face automat rectificarile necesare funtionarii cu E85 si/sau benzina in orice combinatie. Asta inseamna ca in lipsa biocombustibilului, motorul poate functiona cu benzina normala. Succesul modelui SAAB BioPower s-a vazut cel mai bine in Suedia.

Lansarea motorizarii BioPower flexi-fuel la modelul 9,5, primul autoturism turboalimentat cu bioetanol din lume, a contribuit din plin la cresterea cu 20,5% a vanzarilor SAAB in Suedia. Numarul total de unitati vandute se ridica acum la aproape 11.000. Pe plan mondial, vanzarile SAAB au inregistrat in 2006 o crestere de 5,4% fata de anul precedent.

Şi pentru ca vestile bune vin insotite de unele mai putin bune, putem spune ca avem in Romania masini ecologice dar nu avem combustibil. Nici un mare producator sau distribuitor de carburanti din Romania nu comercializeaza biocombustibili. "In prima faza vom asigura tot noi importul de bioetanol. Speram insa ca marile companii petroliere sau investitori privati sa inteleaga importanta protejarii mediului si nu in ultimul rand a afacerii cu biocombustibili. Pana acum nu exista interes pentru ca nu existau masini ecologice, noi am facut primul pas, mingea este acum in terenul lor." mai spune Catalin Stoica, directorul executiv Augusta Motors.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri