Autobuze hibrid în Bucureşti: Mercedes Benz, câştigătorul licitaţiei pentru 130 de bucăţi – FOTO

Mercedes – Benz a câştigat licitaţia organizată de Primăria Bucureşti pentru achiziţia a 130 de autobuze hibrid.

Tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul „Bus of the year 2019”, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195,26 milioane de lei, fără TVA.

„Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziţionate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanțare nerambursabilă vor contribui la îmbunatăţirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar şi la diminuarea poluării generate de traficul urban”, spune Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele nouă bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Autobuzele vor fi introduse pe următoarele linii: 105, 123, 301, 131, 133, 178, 205, 304, 605.

Garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanție de tip Full Warranty.

Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”.

Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie.

Detalii tehnice:

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București.

„Este o îmbunătățire semnificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziționat nici măcar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societății de Transport București este înnoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care oferă bucureștenilor cele mai bune condiții de tranport în comun”, a mai spus Firea.

Tehnologia hibrid:

Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale.

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă.

spot_img

Ultimele știri