Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Automobilul, cel mai ineficient mijloc de transport

Am fi tentați să credem că, din cauza mărimii și puterii, avioanele comerciale ar fi ineficiente, când vine vorba despre consum. Însă, potrivit unui nou raport al Universității din Michigan, avioanele sunt printre cele mai eficiente forme de transport. De fapt, potrivit raportului, economisirea de combustibil la vehiculele standard trebuie să se îmbunătățească cu 57%, pentru a egala eficiența energetică din prezent a curselor comerciale aeriene.

Michael Sivak, profesor în cadrul Institutului de Cercetare al Transportului al Universității din Michigan, a scris raportul după ce a examinat tendințele din totalul energiei necesare pentru transportul unei persoane pe o anumită distanță într-un vehicul standard, cum ar fi o mașină sau un SUV.

El și-a comparat rezultatele cu cele ale unui zbor aerian programat, măsurând necesarul de energie folosit pentru a transporta o persoană pe un kilometru, începând din 1970 și până în 2010. Sivak a descoperit că întreaga flotă de vehicule standard ar trebui să-și  îmbunătățească necesarul de carburant folosit de la 13 litri/100 km, cât este în prezent, la cel puțin 8,4 litri/100 km pentru a atinge eficiența avioanelor.

Sau ocuparea vehiculelor ar trebui să crească de la 1,38 persoane, cât este în prezent, până la cel puțin 2,3 persoane.

Nu va fi ușor să obținem niciuna dintre aceste două schimbări. Deși economisirea de carburant la noile vehicule se îmbunătățește constant și aceste schimbări sunt de menite să accelereze procesul, este puțin probabil să se întâmple acest lucru în viitorul apropiat, schimbările în economisirea de combustibil au nevoie de mult timp pentru a influența substanțial economisirea de combusitbil la nivel global”, a declarat Michel Sivak.

Raportul a mai stabilit că 14,5 milioane de vehicule ușoare vândute în SUA în 2012 însumează numai 6% din întreaga flotă de vehicule ușoare de pe șosele.

Interesant de semnalat este și faptul că, în timp ce intensitatea energiei necesare pentru condus și zbor a scăzut în ultimii 40 de ani, îmbunătățirea eficienței combustibilului pentru zboruri a fost substanțial mai mare decât în cazul condusului – 74% versus 17%.

Cererea de combustibil va crește cu 40% în SUA

Alte studii trag un semnal de alarmă cu privire la creșterea necontrolată a numărului de mașini, în special în SUA, care va conduce inevitabil la o creșterea substanțială a cererii de combustibil.

Deși Statele Unite încorporează mai puțin de 5% din populația lumii, țara „adăpostește” 33% din numărul total de automobile la nivel mondial. În următorii 20 de ani, numărul de kilometri parcurși de vehiculele americanilor va ajunge la 6,7 trilioane. De asemenea, un alt lucru îngrijorător este dat de faptul că 86% din toată energia folosită de sectorul transporturilor provine din arderea benzinei și a motorinei.

Pe lângă faptul că din procesul de ardere rezultă cantități impresionante de CO2, monoxid de carbon sau oxizi de azot, Statele Unite importă două treimi din necesarul de petrol având astfel o dependență majoră de sursele externe de aprovizionare.

Eforturile pentru a găsi alternative adecvate la dependența de petrol sunt în curs de desfășurare cu rezultate dintre cele mai variate. Astfel s-au dezvoltat și au apărut biocombustibilii, vehicule hibrid, vehicule electrice și vehicule alimentate cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Toate au scopul de a reduce dependența de petrol.

O altă soluție ar veni din folosirea surselor alternative de petrol, cum ar fi șisturi bituminoase dar nu ar ajuta la rezolvarea problemelor de mediu.

De asemenea, conversia cărbunelui în combustibil lichid este o altă opțiune, dar, de asemenea, are implicații semnificative asupra mediului. Se estimează că pentru această nouă formă de combustibil, producția de cărbune din Statele Unite ale Americii ar trebui să crească cu 50% până în anul 2035.

spot_img

Ultimele știri