Proiect. Numai mașinile de cel mult cinci ani și Euro 5 ar putea primi autorizație de taxi

 Un proiect de decizie al Consiliului General al Municipiului București (CGMB) prevede ca autorizațiile de taxi să fie eliberate doar mașinilor cu vechimea maximă de cinci ani de la data fabricației și cu un grad de poluare de cel mult Euro 5. Licența poate fi prelungită, dar mașina nu trebuie să aibă mai mult de zece ani.

Autorizațiile ar putea fi eliberate pe baza unui punctaj. Printre criteriile de departajare se numără vechimea vehiculului de la data fabricației și clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro, dovedită prin cartea de identitate a autovehiculului.

Astfel, mașinile cu vechimea de până la un an vor primi 10 puncte, pe când cele cu o vechime între 4 și 5 ani – 2 puncte. Un vehicul electric va fi notat cu 20 de puncte, unul hibrid sau superior Euro 6, cu 15 puncte, unul Euro 6 – 10 puncte, pe când o mașină Euro 5 va primi doar 8 puncte. Alte criterii sunt numărul de airbag-uri și existența aparatelor de aer condiționat.

O autorizație poate fi prelungită dacă transportatorul îndeplinește condițiile cerute la eliberarea acestui document, cu mențiunea că mașina nu trebuie să fie mai veche de 10 ani de la data fabricației. În plus, trebuie ca transportatorului să nu i se fi retras sau suspendat autorizația în ultimii cinci ani.

Articolul 24, punctul 4 din Hotărârea CGMB spune că „prin neîndeplinirea punctajelor minime (anul fabricației, dotări conform certificat RAR, etc.) se consideră că nu sunt îndeplinite condițiile de calitate și siguranță a serviciului public executat și autorizațiile de taxi se vor suspenda temporar, dar nu mai mult de 30 de zile”.

„Ținând cont de faptul că autoritatea de autorizare exercită și controlul permanent al modului cum sunt respectate reglementările specifice serviciului de transport de persoane în regim de taxi, considerăm că implicarea administrației publice locale în promovarea și punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri va determina o creștere a exigențelor în acest domeniu de activitate cu influențe pozitive asupra siguranței rutiere și desfășurării serviciului public de transport local în regim de taxi”, a transmis în document Mihai Teodorescu, directorul executiv al Direcției Transporturi.

Consiliului General al Municipiului București urmează să dezbată acest proiect de hotărâre.

spot_img

Ultimele știri