Avertismentul Comisiei Europene c─âtre Germania: Nu exporta┼úi ma┼činile diesel vechi ├«n Europa de Est

in Business, Transport 11 October 2018 65 Views

┬áComisia European─â se teme c─â produc─âtorii auto din Germania vor c─âuta s─â exporte ma┼činile diesel vechi ├«n Europa de Est, dup─â aprobarea subven┼úiilor pentru achizi┼úionarea unor modele mai pu┼úin poluante, a declarat Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru pia┼úa intern─â, industrie, antreprenoriat ┼či IMM-uri, anun╚Ť─â Reuters.┬á

S─âpt─âm├óna trecut─â, Guvernul de la Berlin ┼či companiile auto din Germania au ajuns la un compromis privind reducerea polu─ârii cauzate de vehiculele diesel. Produc─âtorii auto ar urma s─â acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din ora┼čele germane unde aerul este extrem de poluat subven┼úii pentru achizi┼úionarea unor modele mai prietenoase cu mediu ┼či s─â reconfigureze sistemul hardware.

Numărul vehiculelor diesel poluante din Europa este în creștere și a ajuns la 43 de milioane

Nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro. Majoritatea sus┼úin c─â solu┼úia va fi ├«ncurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi ├«n vederea achizi┼úion─ârii unor modele mai noi ┼či mai pu┼úin poluante, ceea ce ar ├«ncuraja v├ónz─ârile.

“Exporturile vor ├«nsemna mutarea problemei calit─â┼úii aerului din vest c─âtre est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circula┼úiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema”, a avertizat Bienkowska ├«ntr-un interviu acordat publica┼úiei Tagesspiegel.

Anul trecut, Bulgaria a importat peste 100.000 de ma┼čini second hand din ┼ú─ârile UE, mai mult de o treime fiind vehicule diesel vechi ┼či poluante, conform datelor grupului “Transport and Environment”.

“Trebuie stabilit clar ce se va ├«nt├ómpla cu vehiculele diesel vechi”, a declarat oficialul european, ad─âug├ónd c─â nu este vorba de o problem─â na┼úional─â ci de una european─â.

Poluarea urban─â ├«n multe ora┼če germane este mai ridicat─â dec├ót prev─âd normele UE, determin├ónd autorit─â┼úile s─â g─âseasc─â metode de a reduce poluarea.

Porsche nu va mai produce ma┼čini diesel dup─â scandalul emisiilor de la Volkswagen

Germania s-a angajat ca, p├ón─â la sf├ór┼čitul anului, s─â actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de ma┼čini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu p├ón─â la 30%.

Anali┼čtii avertizeaz─â c─â Germania export─â automobile diesel second-hand ├«ntr-un ritm record, ├«n condi┼úiile ├«n care ┼čoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdic┼úiile de circula┼úie ├«n ora┼čele germane, pe l├óng─â o problem─â mai ampl─â de imagine dup─â scandalul privind automobilele Volkswagen.

Potrivit unui studiu realizat de o universitate din Germania, ace┼čti factori au crescut anul trecut exporturile de automobile diesel second-hand cu o cifr─â record de peste 20%. ├Än 2017, italienii ┼či austriecii au fost cei mai mari cump─âr─âtori de automobile diesel second-hand din Germania, ├«n timp ce v├ónz─ârile spre Croa┼úia ┼či Ucraina aproape s-au dublat.

Potrivit Biroului Federal de Statistic─â, Germania a exportat ├«n total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut. Italia, cu 22.400 de unit─â┼úi ┼či Austria, cu 21.600 de unit─â┼úi, au fost cei mai mari importatori, ├«n timp ce v├ónz─ârile Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unit─â┼úi. Rom├ónia este pe locul ┼čapte ├«n top, dup─â Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.

UE trebuie s─â interzic─â v├ónzarea vehiculelor noi cu benzin─â ╚Öi diesel p├ón─â ├«n 2030 pentru a ├«ndeplini ╚Ťintele legate de emisiile de carbon

Aceast─â cre┼čtere a exporturilor de automobile diesel second-hand din Germania coincide cu o sc─âdere a ├«nmatricul─ârilor de automobile diesel ├«n Germania.

Consumatorii cumpără mai multe automobile cu motoare pe benzină, un trend care a început după scandalul din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante pentru aproximativ 11 milioane de automobile diesel vândute la nivel mondial.

Comentarii

comentarii