BAT: 900 de kilograme de chiștoace au fost colectate selectiv și valorificate energetic în ultimul an

Aproape 900 de kilograme de chiștoace au fost colectate selectiv și valorificate energetic în Sectorul 3 al Capitalei în primul an al campaniei ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT. Proiectul a fost implementat la inițiativa British American Tobacco în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 al Capitalei și Asociația Green Academy și a presupus amplasarea a 300 de scrumiere stradale în zonele cu trafic ridicat.

În premieră pentru România, BAT a creat infrastructura pentru colectarea și valorificarea energetică a chiștoacelor cu zero impact asupra mediului. Astfel mucurile de țigară colectate în recipientele stradale speciale sunt ridicate de operatorul de salubritate în containere de plastic cu capac și transportate la stația de sortare de unde sunt transportate împreună cu alte deșeuri nereciclabile către fabricile de ciment în vederea valorificării prin incinerare cu recuperare energetică.

Valorificarea energetică a chiștoacelor este o tehnologie dezvoltată recent, cu exemple de succes în state precum Canada și Statele Unite ale Americii, dar și în câteva state din Europa precum Franța, Germania sau Marea Britanie.

„Ne bucurăm să vedem că bucureștenii au răspuns îndemnului nostru și conștientizează că fiecare gest contează. Suntem mândri că, împreună cu ei, am împiedicat aproape o tonă de chiștoace să ajungă pe străzile Capitalei, în cadrul campaniei ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT. Pornind de la rezultatele foarte bune în Sectorului 3 ne dorim să extindem campania la nivelul întregii Capitale, pentru că asta ar însemna de șase ori mai puține chiștoace pe străzi”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, British American Tobacco Aria Europa Centrală și de Sud.

În cadrul campaniei ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT fumătorii sunt invitați să-și arunce chiștoacele în scrumiere de exterior speciale și astfel să voteze pentru lucruri inedite ca „pizza sau hamburger?”, „trezit de dimineață sau culcat târziu în noapte?”, „ochelari de soare sau ochelari de ski?”.

Scrumierele au fost amplasate în puncte cu circulație intensă din cele trei orașe partenere: București, Iași și Constanța. Până în prezent, în cele 3 orașe au fost colectate peste 1,2 tone de chiștoace.

Citeşte şi:

Ikea România lansează campania Green Friday pentru comerţ sustenabil
„Școala plină de energie”, un proiect prin care copiii învăţă cum să fie responsabili față de natură
spot_img

Ultimele știri