In Beijing se înlocuiesc 67.000 de taxiuri pe benzină cu mașini electrice

in EcoLIFESTYLE 28 April 2017 107 Views

Beijingul, care are una dintre cele mai mari flote de taxiuri din lume, are ├«n plan ├«nlocuirea a 67.000 de taxiuri, care func╚Ťioneaz─â cu motoare conven╚Ťionale, cu ma╚Öini electrice. Problema principal─â care mai r─âm├óne apoi de rezolvat este infrastructura.

Beijingul înlocuiește 67.000 de taxiuri pe benzină cu mașini electrice

Ca parte dintr-un nou program prin care autorit─â╚Ťile din Beijing ├«ncearc─â s─â reduc─â poluarea din ora╚Ö, toate taxiurile din Beijing, dar ┼či din ora┼čele Tianjin, Hebei ┼či zonele apropiate, vor fi schimbate cu vehicule electrice. Proiectul de lege vizeaz─â 67.000 de taxiuri care vor fi ├«nlocuite, treptat, cu vehicule electrice, iar ma╚Öinile noi care vor fi procurate pentru a fi taxiuri vor fi tot electrice. Potrivit Mashable, 71.000 de taxiuri din Beijing circul─â momentan pe benzin─â.

Pentru a realiza tranzi┼úia de la vehicule conven┼úionale la cele electrice, chinezii vor avea nevoie de aproximativ 9 miliarde de yuan (aproximativ 1.3 miliarde de dolari), pentru c─â o ma╚Öin─â electric─â poate costa ├«n jur de 20.000 de dolari, adic─â dublu fa╚Ť─â de o ma╚Öin─â conven╚Ťional─â.

Efectele asupra mediului vor fi pozitive, ├«ns─â, pozitive, iar companiile de taxi vor avea cheltuieli mai mici de ├«ntre┼úinere a vehiculelor. ├Än cazul fiec─ârei ma╚Öini, economia realizat─â prin aceast─â metod─â este de 30.000 de yuani (4.500 de dolari, 3.300 de euro) la alimentarea cu combustibil, ├«n timp ce economia energetic─â f─âcut─â este echivalent─â cu plantarea a 1.100 de arbori, sus╚Ťin responsabilii cu traficul din ora╚Ö.

├Än afara pre╚Ťului pentru ma╚Öinile electrice, chinezii vor mai avea de ├«nfruntat o alt─â provocare: investi╚Ťia ├«n infrastructura necesar─â acestor vehicule. ├Än 2014, c├ónd au fost introduse 200 de taxiuri electrice ├«n Beijing, ╚Öoferii spuneau c─â au a╚Öteptat chiar ╚Öi ╚Öase ore ├«n sta╚Ťiile de ├«nc─ârcare din cauza timpului mare de re├«nc─ârcare, dar ╚Öi a cozilor formate. Potrivit unui plan din 2010, p├ón─â ├«n anul 2020 vor exista ├«n jur de 10.000 sta╚Ťii de realimentare cu curent electric ├«n toat─â ╚Ťara.

China a devenit cea mai mare pia╚Ť─â de ma╚Öini electrice din toat─â lumea. ├Än 2016, ╚Ťara ╚Öi-a dublat num─ârul de ma╚Öini electrice, ajung├ónd la 60.000, mai multe dec├ót sunt ├«n Statele Unite sau ├«n toate ╚Ť─ârile din Europa la un loc. Pentru a-╚Öi men╚Ťine pozi╚Ťia, China a ├«mbl├ónzit restric╚Ťiile privind fabricarea ma╚Öinilor electrice pentru a atrage mai mul╚Ťi produc─âtori de automobile electrice.

Beijingul înlocuiește 67.000 de taxiuri pe benzină cu mașini electrice

Aerul din Beijing este at├ót de poluat, ├«nc├ót ├«n luna decembrie a anului trecut au fost anulate sute de zboruri de pe aeroportul interna╚Ťional, din cauza vizibilit─â╚Ťii reduse. Mai mult, un studiu din 2015 a ar─âtat c─â tot aerul poluat este de vin─â ╚Öi pentru 4.000 de decese premature pe zi. ├Än februarie 2017, guvernul a ordonat unei companii pe nume Air Matters s─â ├«nceteze s─â mai fac─â publice niveluri de poluare mai ridicate de indice de calitate a aerului anun╚Ťat oficial de guvern.

La Jocurile Olimpice din 2008, oficialii din Beijing au impus închiderea multor fabrici timp de mai multe săptămâni și a oprit accesul autobuzelor și mașinilor. Planul a dat rezultate, iar atunci milioane de locuitori din Beijing au văzut pentru prima dată după luni bune soarele, însă acestea au venit cu un cost economic uriaș.

Beijing este cel mai mare ora╚Ö din China ce recurge la schimbarea flotei de taxiuri, ├«ns─â nu este primul. Shenzhen ╚Öi Taiyuan au anun╚Ťat deja m─âsuri asem─ân─âtoare.

Comentarii

comentarii