Biciclistii au trecut linia de sosire la ”Prima Evadare” in masa

in Business 9 May 2010 178 Views

Peste 1.300 de biciclisti au luat cu asalt duminica dimineata traseul Baneasa – Snagov, in cadrul concursului de cross country “Prima Evadare”. Concurentii au avut de infruntat un traseu de 55 de kilometri din care 65% prin padure si o ploaie mocaneasca numai buna sa transforme drumul intr-un derdelus. Aproximativ 600 dintre acestia au trecut linia de sosire in timpul maxim stabilit de organizatori, de 5 ore.

“Nu ma asteptam nici pe vreme frumoasa la atat de multi participanti. Dupa primele zile de la inceperea inscrierilor estimam o prezenta de cel mult 1.000 de persoane. Nu au existat incidente majore, dar avem in acest moment 100 de persoane care au abandonat cursa si pe care trebuie sa le recuperam de pe traseu”, a declarat organizatorul Daniel Sardan, dupa primele trei ore de la inceperea cursei.

Cel mai rapid concurent a parcurs cei 55 km ai traseului in mai putin de doua ore de la startul maratonului, luand pe nepregatite sustinatorii si organizatorii. “A fost foarte placut, mai ales prin padure. Ploaia nu m-a deranjat pentru ca a inceput practic dupa ce am terminat traseul. Am ajuns inainte sa se instaleze linia de finish. Sper ca mi-a facut si mie cineva o poza”, a spus relaxat Marian Frunzeanu, 28 de ani, ciclist profesionist la Clubul Dinamo.

La patru ore de la inceperea maratonului cei mai multi concurenti trecusera linia de finish, formand o multime zgomotoasa in centrul clubului Astoria din Snagov. Desi transpirati si plini de noroi, biciclistii au fost satisfacuti de rezultate, iar majoritatea au marturisit ca participarea a fost mai importanta decat competitia.

“Organizarea a fost minunata si ar trebui sa se intample astfel de evenimente lunar. Am scos un timp bun, de 2 ore si 30 de minute, dar sotia mea a fost grozava si a iesit pe locul 3 la femei”, a declarat un biciclist olandez.

… si Prima Curatenie

Pentru siguranta concursului, primarii localitatilor strabatute de maraton au fost rugati sa ridice din calea biciclistilor mormanele gunoaie abandonate prin padure, care au crescut la loc de anul trecut.

Curatarea traseelor si padurilor din nordul Bucurestilor este de altfel una din principalele scopuri ale organizatorilor, care vor sa le promoveze intr-un mod mai activ decat cel al gratarelor. De altfel, abandonarea ambalajelor sau altor deseuri pe traseu de ceatre concurenti inseamna descalificarea, ca de altfel si lipsa castii de protectie pe timpul concursului, alegerea scurtaturilor pe traseu, comportamentul lipsit de „fair play” sau folosirea ajutoarelor din afara concursului.

Organizatorii maratonului, Clubul Alpin Roman si NoMad Adventure Team, au stabilit patru categorii diferite de concurs: Feminin, Masculin, Tandem si Ciclo cross. Concurentii au avut la dispozitie maxim cinci ore pentru a trece linia de finish, la complexul Astoria din Snagov. Dupa premierea invingatorilor va avea loc o tombola, la care toti cei inscrisi pot castiga cadouri de la COSMOTE, Cube, Optiplaza si Surmont Bike Shop, intre care si doua biciclete performante.

Politia e cu noi

Acolo unde ruta maratonului a strabatut o cale ferata si a intersectat mai multe sosele, biciclistii au fost protejati de echipaje ale politiei rutiere. Ciclistii u fost asistati de doua ambulante (una pe traseu si una la finish), dar si de echipe ale organizatorilor care au patrulat non stop.

La o adunare de asemenea proportii, efortul logistic e pe masura. ”75 de voluntari lucreaza din greu ca totul sa fie ok”, spunea unul dintre organizatori, Daniel Sardan, inainte de startul maratonului, specificand ca e vorba de ”prieteni si prieteni ai prietenilor”. ”Nu o facem pentru bani. Anul trecut abia am reusit sa nu scoatem bani din buzunar, desi eram pregatiti si pentru asta”, marturiseste Daniel, al carui efort este animat de dorinta de „a da ceva inapoi”. ”De sapte ani particip la maratoane si competitii de aventura si mi-ar fi placut sa existe si unul in Bucuresti. Eu locuiesc in Balotesti si stiu toate potecutele de-acolo, asa ca mi s-a parut o idee buna sa promovez zona printr-un concurs de ciclism deschis tuturor. E cea mai ieftina varianta”, a mai spus Daniel.

Detalii ale concursului

Taxa de participare a fost de 35 lei pentru concurentii inscrisi on-line si 45 de lei pentru cei sositi direct in ziua competitiei. O data cu inmanarea numarului de concurs, ciclistii au primit si cate o sticla de apa Vöslauer de 0,75 litri speciala, cu capac sport, care se potriveste in suportul de la bicicleta.

De-a lungul traseului vor exista mai multe checkpoint-uri, in care concurentii vor fi fotografiati (cadrele vor putea fi descarcate ulterior de pe site-ul competitiei), dar si puncte de alimentare unde acestia vor primi apa, glucoza, banane si napolitane.

Competitorii au purtat, obligatoriu, casca, iar, optional, ochelari (pentru protectie impotriva noroiului si insectelor), bidon cu apa, pompa, camera de schimb sau petice pentru pana si telefon mobil pentru o eventuala ratacire pe traseu.

Biciclistii fara echipament si-au putut cumpara cele necesare de la punctele de vanzare instalate la linia de start. Organizatorii au facut recomandarea ca incepatorii sa aiba „la activ” macar doua iesiri de antrenament. Varsta minima a participantilor a fost de 18 ani, insa pustii care au trecut de 14 ani au putut veni la concurs cu acordul scris al parintilor.
 

Text de Livia Cimpoeru, Raluca Petrescu

Foto: Green Report

Comentarii

comentarii