Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

BMW si Boeing vor recicla fibra de carbon

Producatorul german de automobile BMW si compania aeronautica americana Boeing vor colabora pentru a gasi metode de reciclare a fibrei de carbon.

Acest material e utilizat pe scara tot mai larga de ambele companii.

BMW il foloseste la mai multe modele, printre care M3, M5 si M6, iar in viitorul apropiat il va utiliza la modelul electric i3 si la automobilul sport hibrid i8. Ultimele doua modele vor fi lansate in anul 2013 si vor fi asamblate la Leipzig.

In cazul automobilelor, fibra de carbon creste rigiditatea caroseriei si poate inlocui metalul, fiind mai usoara decat acesta.

Pe de alta parte, aeronava 787 Dreamliner (foto), recent construita de Boeing, este realizata in proporție de 55 la suta din fibra de carbon.

Piesele uzate din fibra de carbon ajungeau la groapa de gunoi

Doua dezavantaje ale pieselor realizate din fibre de carbon, spre deosebire de cele realizate din metal, sunt faptul ca nu se pot repara si ca nu sunt reciclabile. Procedura folosita in prezent, de a depozita componentele din fibra de carbon uzate in gropi de gunoi, nu este o varianta convenabila pentru mediu.

Reperele din fibra de carbon sunt deja raspandite in intreaga industrie auto, iar componentele de aeronave din fibra de carbon sunt produse atat in SUA cat si in Europa. Fibra de carbon mai este utilizata la constructia ambarcatiunilor, precum si a bicicletelor de inalta performanta.

Potrivit www.motorauthority.com , parteneriatul BMW – Boeing este menit pe de o parte sa reduca pretul de productie al fibrei de carbon, iar pe de alta parte sa caute solutii de reciclare a acestui material.

Conform declaratiei lui Herbert Diess, membru al conducerii BMW, scopul cooperarii cu Boeing este “schimbul de experienta intre industriile noastre, pentru a gasi solutii in domeniul productiei sustenabile”.

Pe de alta parte, potrivit unui comunicat de presa al Boeing, acest parteneriat cu BMW este primul din istoria celor doua companii.

Mihai Diac

Foto: boeingblogs.com

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Caroserie din fibra de carbon la noile modele electrice BMW

spot_img

Ultimele știri