Bosch, premiat pentru ecologie

in Stiri 30 March 2012 193 Views

Presedintele Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH, Franz Fehrenbach, a fost desemnat de catre revista germana, Capital, „Managerul Greentech al anului 2011”.

Premiul este acordat anual antreprenorilor si managerilor care promoveaza si dezvolta tehnologii ecologice.

Grupul Bosch Romania a inregistrat, in 2010, o cifra de afaceri de 161 milioane euro si detine in tara noastra 5 companii cu peste 1.000 de angajati. Bosch analizeaza in prezent si oportunitatea construirii unui centru de productie la Jucu, judetul Cluj.

40% din profitul Bosch, obtinut din produse eco

„Protectia mediului inconjurator si conservarea resurselor nu presupun reducerea mijloacelor tehnice, ci dezvoltarea unor tehnologii mai performante. De aceea, imi face o deosebita placere sa primesc acest premiu in numele tuturor angajatilor Grupului Bosch care contribuie in fiecare zi la obtinerea unor solutii durabile”, a declarat Franz Fehrenbach.

40% din profitul total de 51,4 miliarde de euro al Bosch este obtinut din comercializarea unor produse ce vizeaza protejarea mediului inconjurator si conservarea resurselor. 45% din bugetul destinat activitatilor de cercetare si dezvoltare, circa 4 miliarde de euro, sunt investiti in produsele care protejeaza mediul inconjurator.

“Tehnologia ecologica dezvoltata de grup a primit mai multe recunoasteri internationale. In 2010, BSH a primit Premiul de Inovatie pentru Clima si Mediu, din partea Ministerului Federal al Mediului si a Confederatiei Germane a Industriei pentru sistemul de uscare inovator cu Zeolit din masinile de spalat vase Bosch. Si acestea nu sunt exceptii. Aproximativ 40% din brevetele de inventii pe care le-am depus la nivel mondial sunt orientate catre protejarea mediului si a resurselor naturale’’, a declarat Mihai Voicila, directorul general al companiei BSH Electrocasnice Romania.

Grupul Robert Bosch, in Romania

Grupul Bosch, prezent in Romania din 1994, detine 5 companii, respectiv Robert Bosch (distributie de echipamente si piese auto, echipamente termotehnice si scule electrice), BSH Electrocasnice (import si distributie de electrocasnice marca Bosch si Siemens), Bosch-Rexroth (componente pentru industria de masini-unelte), fabrica Bosch-Rexroth Romania de la Blaj, care produce scule electrice si centrul de servicii de externalizare Bosch Communication Center din Timisoara.

“In anul 2010, departamentul de Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a avut vanzari de aproximativ 12,5 miliarde euro. In toate domeniile in care activeaza, Bosch pune un mare accent pe protectia mediului inconjurator si pe dezvoltarea de produse eficiente energetic. Din acest motiv, 45 la suta din bugetul alocat anual de Bosch cercetarii si dezvoltarii este directionat catre gasirea de solutii tehnologice prietenoase cu mediul inconjurator”, a declarat, pentru Green Report, Eleni Sefel, PR Bosch Romania.

Inovatii care contribuie la protejarea mediului

Prin Green Technology Inside, marca de electrocasnice Bosch desemneaza produsele care, prin tehnologii inovatoare si responsabile fata de mediul inconjurator, se dovedesc deosebit de avantajoase in ceea ce priveste consumul de energie, apa sau alte resurse naturale.

Economia cu energia electrica sau apa are un impact direct proportional si asupra bugetului clientilor Bosch. Printre cele mai noi tehnologii Bosch care se axeaza pe protejarea mediului se afla masinile de spalat vase cu Zeolit, sistemul ActiveWater sau functia ActiveAir, uscatorul Bosch Ecologixx 7, care este campion mondial in economisirea energiei sau functia EcoPerfect, care duce la economii ale energiei electrice de pana la 30% a masinilor de spalat rufe Logixx 8.

Peste 51 miliarde euro, cifra de afaceri in 2011

In 2011, grupul german Bosch a avut, la nivel mondial, o cifra de afaceri de 51,4 miliarde de euro, ceea ce presupune o crestere cu 8,8%, comparativ cu 2010, potrivit publicatiei La Tribune.

In Europa, Bosch a inregistrat o crestere a volumului de afaceri cu 9,5%, cifra de afaceri ridicandu-se la peste 30 de miliarde euro, bani din care 12 miliarde euro au fost raportati numai in Germania. In Asia-Pacific, cifra de afaceri a grupului s-a ridicat, in 2011, la 12 miliarde euro, iar in America de Nord si in America de Sud, la 9 miliarde euro.

Bosch este unul din liderii globali ai furnizorilor de tehnologie si servicii. In domeniile auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum si constructii, cei aproximativ 283 500 de angajati, la nivel mondial, au generat in 2010 vanzari de 47,3 miliarde euro.

Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si aproximativ 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Aceasta dezvoltare la nivel global, productia si reteaua de vanzari reprezinta fundatia unei continue cresteri. Bosch investeste mai mult de 3,8 miliarde euro in fiecare an in cercetare si dezvoltare, iar in ultimii ani a inregistrat 3867 de patente in toata lumea.

Mihaela Pavnutescu

Citeste:

Bosch vrea sa „inverzeasca” parcul industrial de la Jucu

Bosch, investitii de 43 milioane euro

Bosch a semnat doar un acord la Jucu

Comentarii

comentarii