Consilierii municipali au aprobat Planul Integrat de Calitate a Aerului ├«n Bucure┼čti pentru perioada 2018-2022

in Legislatie, Poluare 14 June 2018 25 Views

Consilierii municipali au aprobat ├«n ┼čedin┼úa de joi Planul Integrat de Calitate a Aerului ├«n Municipiul Bucure┼čti pentru 2018-2022, stabilit de Comisia Tehnic─â pe baza unui studiu despre calitatea aerului din Capital─â prin care s-au inventariat principalele surse de poluare.┬áM─âsurile din Planul Integrat vizeaz─â traficul rutier, spa╚Ťiile verzi ╚Öi eficien╚Ťa energetic─â.

Principalele contribu┼úii la emisia total─â de oxizi de azot, particule ├«n suspensie ┼či benzen revin urm─âtoarelor activit─â┼úi: traficul rutier, ├«nc─âlzirea reziden┼úial─â, sectorul industrie ┼či servicii.

Planurile de calitate a aerului cuprind m─âsuri adecvate pentru reducerea ├«n cel mai scurt timp a nivelului de poluan╚Ťi ├«n aer p├ón─â la valori mai mici dec├ót valorile limit─â/valorile ╚Ťint─â, precum ┼či m─âsuri suplimentare de protec╚Ťie a grupurilor sensibile ale popula╚Ťiei, inclusiv a copiilorÔÇŁ, se arat─â ├«n document.

De asemenea, au fost identificate 60 de m─âsuri pentru reducerea emisiilor de poluan╚Ťi din surse care vizeaz─â traficul rutier,┬á├«nc─âlzirea reziden┼úial─â, activitatea industrial─â, precum ╚Öi m─âsuri legate de ├«ntre╚Ťinerea spa╚Ťiilor verzi ╚Öi a terenurilor expuse eroziunilor eoliene ╚Öi m─âsuri de salubrizare urban─â.

M─âsurile pentru reducerea emisiilor ├«n traficul rutier vizeaz─â: ├«mbun─ât─â┼úirea calit─â┼úii transportului public ┼či promovarea utiliz─ârii acestuia; finalizarea sistemului de management al traficului; modernizarea ┼či extinderea acolo unde e posibil a arterelor de circula┼úie pentru a permite cre┼čterea vitezei medii de deplasare; implementarea proiectelor de gestionare a traficului ┼či mobilit─â┼úii urbane (Master plan general pentru transport urban ┼či Masterplan de mobilitate urban─â); extinderea ┼či integrarea superioar─â a traseelor de transport public de suprafa┼ú─â ┼či subteran,urban ┼či regional; realizarea de facilit─â┼úi park&ride la sta┼úiile cheie de transport public ┼či sta┼úii de transport intermodale; cre┼čterea ponderii utiliz─ârii transportului electric public de suprafa┼ú─â; amenajarea de c─âi proprii de circula┼úie pentru biciclete; introducerea unui sistem de transport public cu biciclete; ini┼úierea unui program care vizeaz─â acordarea de facilit─â┼úi pentru achizi┼úionarea a 30.000 de biciclete de c─âtre locuitorii Capitalei; realizarea de benzi unice dedicate transportului public ┼či vehiculelor de interven┼úie; ├«mbun─ât─â┼úirea parcului auto prin eliminarea autoturismelor vechi; salubrizarea urban─â.

Prim─âria dore╚Öte ├«mbun─ât─â┼úirea parcului de autovehicule al RATB prin achizi┼úionarea a 100 de troleibuze pentru liniile 66, 70, 79, 85 ┼či 90 gestionate de depoul Vatra Luminoas─â, ┼či pentru liniile 61, 62, 69, 91 ┼či 93 gestionate de depul Bujoreni, prin achizi┼úionarea a 100 de tramvaie pentru liniile 1, 21, 32 ┼či 41, precum ┼či a 400 de autobuze noi.

De asemenea, se urm─âre╚Öte fluidizare traficului prin semaforizarea, ├«n prim─â etap─â a 59 de intersec┼úii de pe ┼×oseaua Colentina, Bd. Camil Ressu, Bd. Tehodor Pallady, Calea 13 septembrie, Prelungirea Ghencea, Calea Grivi┼úei, Bd. Bucure┼čtii Noi, ┼×oseaua Giurgiului, urm├ónd ca apoi sistemul s─â fie extins pentru ├«nc─â 101 intersec┼úii.

Pentru┬á├«mbun─ât─â┼úirea calit─â┼úii transportului public, Planul arat─â c─â a fost luat─â ├«n considerare modernizarea facilit─â┼úilor de utilizare a metroului prin implementarea unui nou sistem de taxare cu card contactless, care s─â fie compatibil cu sistemul de taxare al RATB.┬á Se mai urm─âre┼čte ┼či modernizarea sistemului de ventila┼úie a sta┼úiilor, modernizarea c─âii de rulare ┼či a instala┼úiilor de pe tunel, precum ┼či construirea de noi accese ├«n sta┼úiile de metrou ┼či achizi┼úia de trenuri noi.

O alt─â m─âsur─â ar fi prelungirea re┼úelei de metrou cu 23 de kilometri prin extinderea Magistralei 4 pe sec┼úiunea Parc Bazilescu ÔÇô Str─âule┼čti, finalizarea lucr─ârilor pe sec┼úiunea R├óul doamnei ÔÇô Eroilor din Magistrala 5 ┼či construc┼úia Magistralei 6 1 mai ÔÇô Otopeni, ce ar urma s─â fie finalizat ├«n 2022.

Nici bicicli╚Ötii nu au fost uita╚Ťi, planul urm─âre╚Öte amenajarea a patru trasee de pistele de biciclete: (traseu 1 – Pia┼úa Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – strada Nicolae Caranfil – Sos. Pipera – strada Alexandru ┼×erb─ânescu – Bd. Aerog─ârii – DN1 – Pia┼úa Presei Libere – Sos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan, traseu 2 – Pia┼úa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – ┼×os. ┼×tefan cel Mare – ┼×os. Mihai Bravu, traseul 3 – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independen┼úei – Bd. Na┼úiunile Unite ┼či traseul 4 – Pia┼úa Libert─â┼úii – Pia┼úa Constitu┼úiei – Bd Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Na┼úional), voucherele pentru achizi┼úionarea de biciclete ┼či benzile unice pentru transportul public ┼či pentru vehiculele de interven┼úie.

Tot ├«n centrul Bucure┼čtiului, va exista ÔÇ×linia verdeÔÇŁ de transport public, care s─â lege zonele de interes administrativ-institu┼úionale, precum prim─âriile, Parlamentul, sta┼úiile de metrou, parc─ârile subterane.

M─âsurile pentru reducerea emisiilor din ├«nc─âlzirea ├«n sectorul reziden┼úial ┼či institu┼úional vizeaz─â: continuarea moderniz─ârii centralelor termice de cvartal ┼či dotarea acestora cu cazane cu arz─âtoare cu emisii reduse de poluan┼úi; eficientizarea consumului de energie termic─â prin reabilitarea re┼úelelor de distribu┼úie a energiei termice; continuarea programului de reabilitare termic─â a cl─âdirilor reziden┼úiale ┼či institu┼úionale.

Prim─âria Capitalei pl─ânuie┼čte s─â reabiliteze centralele termice ale RADET prin modernizarea lor cu cazane cu arz─âtoare cu emisii reduse de poluan┼úi ├«n Sectorul 1 (CT Amzei, CT ┼×tirbei Vod─â, CT Luteran─â, CT Rosetti, CT 18A, CT Floreasca), ├«n Sectorul 3 (CT Direc┼úie), ├«n Sectorul 4 (CT Garaj, CT Bucur) ┼či ├«n Sectorul 5 (CT Caporal B─âlan ┼či CT Depou Ferentari), s─â reabiliteze re┼úelele de distribu┼úie primar─â pentru o lungime de 250,7 (56,19 de km pentru magistrala I Sud, 34,79 de km pentru magistrala II Sud, 28,41 km pentru magistrala III Sud, 32,25 de km pentru magistrala II-III Groz─âve┼čti, 21,42 de km pentru magistrala V Groz─âve┼čti, 15,69 de km pentru magistrala I-III Vest, 16,95 de km pentru magistrala Progresul-Berceni ┼či magistrala Progresul-Ferentari.

M─âsurile pentru reducerea emisiilor din procesul de eroziune eolian─â vizeaz─â: conservarea, ameliorarea ┼či extinderea spa┼úiilor verzi publice; extinderea suprafe┼úelor de spa┼úii verzi prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene.

ÔÇŁPentru ├«mbun─ât─â┼úirea calit─â┼úii ┼či suprafe┼úei spa┼úiilor verzi la nivelul Capitalei, se preconizeaz─â efectuarea lucr─ârilor suplimentare de ├«nierbare, plantare de arbori ┼či arbu┼čti, extinderea sistemului de iriga┼úii ┼či realizarea de programe de udare sistematic─â pentru 308 hectare de spa┼úii verzi publiceÔÇŁ, se mai arat─â ├«n document.

Potrivit planului,┬ápe l├óng─â m─âsurile privind reducerea emisiilor de poluan╚Ťi sunt necesare ac╚Ťiuni pentru con╚Ötientizarea popula╚Ťiei cu privire la necesitatea implement─ârii acestora, precum ╚Öi o bun─â colaborare ├«ntre factorii responsabili la nivel central ┼či local.

Raportul de specialitate care ├«nso╚Ťe╚Öte Planul┬áspune c─â municipalitatea are ├«n vedere ┼či realizarea unui pachet suplimentar de m─âsuri. Printre cele mai importante, enumer─âm: extinderea regimului obligatoriu de plat─â a parc─ârilor ┼či realizarea de parc─âri subterane cu num─âr suficient de locuri pentru noile cl─âdiri; acordarea de facilit─â┼úi firmelor pentru stimularea transportului ├«n comun al angaja┼úilor, dezvoltarea zonelor pietonale, modernizarea parcului auto pentru persoane juridice ┼či institu┼úii; re├«mp─âdurirea pe anumite por┼úiuni din jurul Bucure┼čtiului; reducerea suprafe┼úelor de terenuri supuse eroziunii eoliene; promovarea ┼či utilizarea de surse regenerebile/verzi de energie ┼či reducerea consumului de combustibili solizi ┼či lichizi; m─âsuri privind gestionarea ┼čantierelor de construc┼úii.

Citește și: România somată să se conformeze pentru a evita procedura de infringement privind calitatea aerului

OMS: Majoritatea oamenilor nu percep calitatea aerului ca un risc major pentru s─ân─âtate

Comentarii

comentarii