Camera de Comerț Româno-Americană susține înscrierea membrilor săi în Green Business Index

Camera de Comerț Româno-Americană (AmCham) susține implicarea membrilor săi în ediția din acest an a Green Business Index (GBI), pe care îl consideră un important instrument de educare a membrilor comunității de afaceri din România în domeniul protecției mediului.

business

„Considerăm că însușirea unui comportament organizațional responsabil față de mediu este un prim pas în ceea ce privește consolidarea unui model sustenabil de dezvoltare a angajaților în spiritul creșterii și protejării obiectivelor de mediu. O strategie de afaceri orientată spre respectarea mediului înconjurător reprezintă un model de succes în contextul programului UE Europa 2020, în cadrul căruia o inițiativa majoră face referire tocmai la eficientizarea utilizării resurselor pe continent”, a declarat, pentru Green Report, Anca Harasim, directorul executiv al AmCham România.

Aceasta a subliniat faptul că, în prezent, AmCham reunește sub umbrela sa peste 400 de companii atât americane, cât și cu profil internațional sau local, iar dezvoltarea durabilă este un deziderat pentru fiecare dintre aceștia, indiferent de volumul operațiunilor, sectorul de activitate sau țara de origine a capitalului.

„Nu avem o evaluare a percepției companiilor membre  cu privire la dezvoltarea durabilă, însă pot confirma interesul și susținerea membrilor pentru acest domeniu, reflectate la nivelul agendei AmCham România prin constituirea unui grup de lucru dedicat politicilor de mediu și priorităților pentru protejarea acestei resurse comune strategice pentru economie și societate, și elaborarea în cadrul grupului de lucru pentru guvernanță corporatistă a unui ghid pentru derularea investițiilor în comunitate”, a mai spus Harasim.

Potrivit directorului executiv AmCham România, seminariile organizate de această organizație aduc frecvent în atenție metode inovatoare de îmbunătățire și de creștere a potențialului de afaceri, în concordanță cu principiile dezvoltării durabile a mediului de afaceri. În plus, se numără printre puținele organizații de afaceri care susțin activ consolidarea unei culturi de CSR (Corporate Social Responsibility) în România prin încurajarea cooperării dintre sectorul non-profit și comunitatea de afaceri.

Anca Harasim
Anca Harasim, directorul executiv AmCham România.

„Companiile ce se înscriu în acest proiect beneficiază de o evaluare gratuită a responsabilității față de mediu, având acces la o expertiză recunoscută internațional și la crearea unui profil personalizat în ceea ce privește performanțele de mediu cu efecte directe asupra consolidării imaginii și fidelizării clienților. Raportul rezultat în urma evaluării performanțelor de mediu este o carte de vizită pentru aceste companii, recomandându-le în mediul de afaceri ca parteneri responsabili, preocupați de viitor și de însușirea unui model de business curat, atrăgând pe cale de consecință atât capital uman calificat, cât și resurse financiare suplimentare”, a explicat Harasim.

Raportarea CSR, o măsură importantă pentru sporirea nivelului de transparență vizavi de activitățile non-financiare ale companiilor

Anca Harasim consideră că obligativitatea raportării activităților de CSR de la 1 ianuarie 2016 responsabilizează mediul de afaceri și va oferi o diagnoză a modelului de management practicat de companiile de pe piață, arătând gradul de implicare financiară în comunitate al acestora, precum și direcțiile vizate de acestea.

De asemenea, introducerea obligativității raportării legitimează pe de o parte investițiile direcționate către acest domeniu și va avea un rol important în implicarea companiilor în astfel de activități, care depășesc astfel dimensiunea unor activități care doar cresc valoarea de brand.  În toate țările, și implicit și în România, acțiunile de CSR joacă un rol important în consolidarea relațiilor cu clienții și cu societatea civilă, iar raportarea corectă a acestora este o măsură utilă în dezvoltarea unui model de business transparent, orientat către dezvoltare sustenabilă, astfel încât mediul de afaceri din România să câștige încrederea partenerilor sociali, a investitorilor sau a administrației.  Totodată, creșterea transparenței în activitatea de raportare a activităților non-financiare se va reflecta și în creșterea credibilității acestor demersuri.

Green Business Index (GBI), singurul instrument gratuit de  evaluare a performanței de mediu conform ISO 14031. GBI este un mecanism de monitorizare a inițiativelor verzi din sectorul de afaceri românesc și un mijloc de asistență și formare pentru îmbunătățirea performanței de mediu. În perioada 2 aprilie – 15 august 2015, companiile se pot înregistra gratuit pe website-ul oficial al proiectului, www.gbindex.ro, și pot completa setul de șapte chestionare, în funcție de sectorul de activitate căruia îi aparțin (servicii/comerț, industrie/producție și construcții).

Citește și:

Campaniile interne de informare pot ajuta companiile în atingerea obiectivelor de mediu

Microbuze pentru angajați și aparatură electrică eficientă, printre măsurile pe care le poate lua o companie pentru protejarea mediului

A început Green Business Index 2015, proiectul de măsurare a responsabilității companiilor din România

Aplicația „Read a Tree” oferă 50 de noi titluri de cărți electronice

Hârtia reciclată lipsește din calculele ANAF

Cum investesc companiile în calitatea aerului

spot_img

Ultimele știri