Campaniile interne de informare pot ajuta companiile în atingerea obiectivelor de mediu

Companiile care doresc să-și îmbunătățească permanent performanțele de mediu au sesizat din experiență că implicarea angajaților și instruirea acestora prin diverse programe reprezintă direcțiile strategice care trebuie urmate pentru atingerea obiectivelor. KPMG România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de audit și consultanță, a reușit în cei 20 de ani de activitate să imprime angajaților, prin diverse programe de instruire, un comportament ”prietenos cu mediul înconjurător”, atât la birou, cât și acasă.

KPMG

„Pentru a diminua consumul de resurse naturale, cea mai importantă direcție de acțiune este conștientizarea angajaților cu privire la importanța utilizării raționale a acestor resurse și creșterea gradului de interes în ceea ce privește protecția mediului înconjurător”, a declarat, pentru Green Report, Geta Diaconu, director CSR, KPMG România. Compania transmite trimestrial mesaje interne pentru angajați, reamintindu-le acestora politica firmei și oferindu-le câteva sfaturi practice pentru reducerea consumului de resurse și a cantității de deșeuri generate.

Rezultatele campaniilor interne sunt evidente și se reflectă în indicatorii de mediu pe care compania îi monitorizează. De exemplu, în perioada 2010 – 2014 consumul de energie electrică a scăzut de la 967,750 kWh la 888,174 kWh, iar cel de gaz natural de la 69,478 metri cubi la 61,401 metri cubi. De asemenea, cantitatea de deșeuri generate s-a redus în 2014 la 573 metri cubi, față de 750 metri cubi cât era înregistrat în 2010. Emisiile de dioxid de carbon au înregistrat o scădere de 27% comparativ cu perioada de referință din 2010.

Angajații sunt încurajați să circule cu transportul în comun

Deoarece o mare parte a activității angajaților companiei se desfășoară la sediul clienților sau la diverse puncte de lucru ale acestora, o parte importantă a impactului KPMG România asupra mediului provine din emisiile generate ca urmare a acestor deplasări. În ultimii ani s-a încercat reducerea pe cât posibil a kilometrilor parcurși cu orice mijloc de transport, fie că este vorba de zboruri cu avionul, călătorii cu trenul, cu mașinile companiei sau taxi, prin înlocuirea vizitelor la clienți cu video-conferințe sau conferințe telefonice, gruparea mai multor angajați pentru o călătorie cu mașina la client și achiziționarea de autoturisme ce poluează mai puțin. Totodată, managementul companiei încurajează angajații să circule cu transportul în comun și în acest sens au fost puse la dispoziție patru microbuze care asigură transportul de la cea mai apropiată stație de metrou la birou și retur.

Pentru anul în curs, compania și-a propus continuarea programelor de diminuare a consumului de resurse (gaz natural, apă, electricitate – n.r.), colectarea selectivă a deșeurilor, creșterea nivelului de conștientizare al angajaților și menținerea certificatului pentru sistemul de management de mediu.

KPMG România se numără printre companiile care au ales să se înscrie în ediția din acest an a Green Business Index (GBI), singurul instrument gratuit de  evaluare a performanței de mediu conform ISO 14031. GBI este un mecanism de monitorizare a inițiativelor verzi din sectorul de afaceri românesc și un mijloc de asistență și formare pentru îmbunătățirea performanței de mediu. În perioada 2 aprilie – 31 iulie 2015, companiile se pot înregistra gratuit pe website-ul oficial al proiectului, www.gbindex.ro, și pot completa setul de șapte chestionare, în funcție de sectorul de activitate căruia îi aparțin (servicii/comerț, industrie/producție și construcții).

Citește și:

Microbuze pentru angajați și aparatură electrică eficientă, printre măsurile pe care le poate lua o companie pentru protejarea mediului

A început Green Business Index 2015, proiectul de măsurare a responsabilității companiilor din România

Aplicația „Read a Tree” oferă 50 de noi titluri de cărți electronice

Hârtia reciclată lipsește din calculele ANAF

Cum investesc companiile în calitatea aerului

spot_img

Ultimele știri