Cartoful modificat genetic, autorizat în SUA. McDonald’s, principalul beneficiar

in EcoLIFESTYLE, Sol 10 November 2014 1,327 Views

Culturile de cartofi modificați genetic, ”fabricați” de grupul american Simplot, principalul furnizor al McDonald’s, au fost autorizate de autoritățile din SUA, potrivit huffingtonpost.com.

 

PotoatoGMO

 

Această autorizare a primului cartof modificat genetic care se va regăsi în farfurie ar putea să deschidă calea unei comercializări rapide, având în vedere că Simplot este principalul furnizor de cartofi congelați al McDonald’s.

Simplot, compania care a modificat ADN-ul cartofului, susține însă că Innate, cartoful modificat genetic, are mai multe avantaje, printre care acela că permite eliminarea acrilamidei, o substanță recunoscută a fi puternic cancerigenă. Iar al doilea avantaj ar fi acela că noul ADN împiedică alterarea cartofilor”, scrie lemonde.fr.

Americanii încearcă, însă, sentimente ambivalente în ceea ce privește organismele modificate genetic. În iulie 2013, un sondaj realizat de New York Times indica faptul că trei sferturi din persoanele intervievate și-au exprimat neliniștea față de prezența OMG-urilor în meniul lor.

Amflora, primul cartof modificat genetic, cultivat în UE

Amflora, cartoful modificat genetic de numărul 1 mondial în chimie, grupul german BASF a fost interzis, în 2012, în UE de Tribunalul Uniunii Europene, care a anulat decizia Comisiei Europene (CE) de a autoriza, în martie 2010, cultivarea acestuia.

Amflora era unul din cele două culturi modificate genetic autorizate în UE, alături de porumbul MON810, creat de grupul Monsanto. Cartoful Amflora a fost creat pentru a produce mai mult amidon sub formă de amilopectină, substanță ce poate fi procesată industrial pentru fabricarea textilelor, hârtiei și betonului și este cultivat, în prezent, în SUA.

Americanii își schimbă obiceiurile alimentare

Din ce în ce mai mulți americani conștientizează legătura dintre fast-food, băuturile carbogazoase și obezitate, diabet sau alte boli de nutriție și încep să prefere salatele sau mâncarea gătită acasă în schimbul hranei cu surplus caloric, potrivit organizației Corporate Accountability International, citată de lapresse.ca.

Vânzările McDonald’s au scăzut, în SUA, cu 3,3% în ultimul trimestru din 2013, iar consumul de băuturi carbogazoase a atins, în același an, nivelul din 1995. Un american consuma, în medie, în 1998, 193 de litri de băuturi carbogazoase, consumul său scăzând, în 2013, la aproximativ 166, potrivit centrului american de date Beverage Digest.

“Americanii au început să prefere mâncarea gătită acasă, ori salatele, în schimbul celei de la fast-food. În calitate de nutriționist nu m-aș fi gândit vreodată ca, în această țară, să revină la modă salata”, a spus nutriționistul Keith-Thomas Ayoob de la colegiul de medicină Albert Einstein din New York.

În decembrie 2011, orașul californian San Francisco a obligat lanțurile de fast-food să crească porția de fructe și să ofere băuturi mai puțin dulci în meniul pentru copii, iar rezultatele au început să se vadă.

Comentarii

comentarii