Cât te costă transformarea unui Logan într-o mașină electrică

in Transport 6 October 2015691 Views

Marc Areny este un tânăr francez stabilit de câțiva ani în România și care reușit ca în șase luni să modifice un Logan obișnuit într-o mașină electrică complet funcțională care are deja mai bine de 14.000 de kilometri la bord.

WP_20151004_001

“Am ales Loganul pentru că este o mașină obișnuită și care se găsește peste tot în România și vreau să mă adesez tuturor nu doar unei anumite clase de oameni. Transformarea Loganului a durat mai puțin deoarece în Franța am făcut deja un Porsche 944 și deja experianța o aveam de atunci. Câteva componente de pe Porsche le-am pus pe Logan, cu excepția bateriilor. Conversia Loganului cu tot cu proiectare a durat 6 luni, iar timpul petrecut efectiv pe mașină a fost de trei săptămâni. Toate componentele ajung la 12.000 de euro. Majoritatea componentele au fost importate din SUA și China”, a declarat Areny pentru Green Report.

WP_20151004_008

Munca a fost depusă în atelierul său din Pitești, unde Marc fabrică cutii pentru bateriile pe litiu pentru mașinile de golf din Franța. “Așa ceva nu există în Europa. În Franța sunt vreo 10.000 de mașini de golf, iar bateriile trebuie schimbate la fiecare doi ani. Este o piață foarte mare”, a explicat Marc.

14.000 de kilometri parcurși în toate condițiile meteo

Loganul electric a primit omologarea în urmă cu un an, în luna octombrie, iar de atunci a parcurs 14.000 de kilometri, indiferent de vreme. “Autonomia la o încărcare este de 150 de kilometri, iar încărcătorul este integrat în mașină. Încărcarea se face la 220 V în aproximativ 7 ore. În funcție de încărcător acesta poate ajunge chiar și la jumătate de oră”, a mai spus Arney.

WP_20151004_009

Marc a ținut să precizeze că Loganul a doar un prototip pentru a testa reacția oamenilor și pentru a vedea dacă se poate merge mai departe. “Scopul meu este să concep un E-unit în care totul să fie integrat: variatorul, releeul ,siguranțe, contactoare , bateria de plumb să fie înlocuită cu o baterie litium mai mică. Ceva vare s-ar putea adapta la orice mașină până în 1,5 tone. Componetele electrice sunt aceleași pe orice mașină”, a mai spus Marc.

După acest poriect Marc și-ar dori să refacă Porsch-ul 944 electric cu două motoare pe curent continuu și să-l transforme în cea mai puternică mașină din Europa. “Scopul este să ating 100 km/h sub trei secunde”, a spus Areny.

Citește și:

Încărcătoare pentru mașini electrice în fiecare benzinărie din Rusia până în noiembrie 2016

Schneider Electric: „Infrastructura pentru mașini electrice s-ar putea dezvolta în următorii 2 ani”

Comentarii

comentarii