Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Chevrolet Volt, prima masina electrica de la GM

Grupul General Motors se pregateste sa testeze, la ince pu tul anului viitor, noul model de masina electrica hibrid, Chevrolet Volt, pe care intentioneaza sa-l produca pana in luna noiembrie a anului 2010. Competitorii de la Toyota cred insa ca tinta celor de la GM va fi imposibil de atins pana la data stabilita.

"Multi dintre membrii echipei noastre care lucreaza la noul Chevrolet Volt spun intruna cat de dificil este intregul process de fabricare. si, intr-adevar, este dificil, insa nu avem de gand sa renuntam. tinta noastra este ca la inceputul lui 2008 sa avem prototipul acestei masini, care sa ne demonstreze avantajele si eficienta motoarelor hibride", a declarat Bob Lutz, directorul de dezvoltare GM.

GM este singurul producator de masini care a stabilit un termen-limita pentru producerea unei masini electrice hibrid, desi la aceasta tehnologie mai lucreaza si alte companii precum Ford Motor Co sau Toyota Motor Corp. Reprezentantii Toyota au spus ca nu se asteapta ca bateriile litiu-ion sa fie gata pentru functionare pana la data la care GM a spus ca va iesi pe piata cu Chevrolet Volt.

"Cred ca avem de-a face cu un soi de conflict, la sfarsitul caruia cartile vor fi date pe fata. Se pare ca cei de la Toyota, care sunt lideri pe piata masinilor hibrid si care nu sunt departe sa ne ajunga din urma in ceea ce priveste volumul de vanzari, cred ca Chevy Volt e o escrocherie, un exercitiu de PR. Ei spun ca bateriile litiu-ion nu vor fi gata si ca nu vom fi in stare sa ne indeplinim acest obiectiv. Eu le transmit ca, inainte ca Iepurasul sa ne aduca oua colorate de Pasti, vom afla cine a avut dreptate si a cui credibilitate va avea de suferit", a spus Bob Lutz.

Spre deosebire de masinile hibrid, care merg pe baza cofunctionarii unui motor electric si a unuia alimentat cu combustibil, masinile electrice pot fi reincarcate doar la o priza si sunt produse pentru trasee scurte. GM estimeaza ca Chevroletul Volt va putea merge doar pe baterie 65 de kilometri, reusind sa reduca sau chiar sa elimine nevoia de alimentare cu combustibil a motorului gandit ca o sursa optionala la care sa apelezi.

Producatorii de masini spun ca tehnologiile bazate pe bateriile litiu-ion raman cea mai mare provocare in construirea unei masini electrice. Acestia incearca sa micsoreze costurile acestor baterii si, in acelasi timp, sa le mareasca puterea si capacitatea de inmagazinare. Deja bateriile litiu-ion din generatia prezenta, folosite la laptopuri si alte mecanisme electrice, au tentinta sa se supraincalzeasca. GM spune ca noul Chevy Volt va dispune de o noua generatie de baterii litiu-ion, care vor fi mult mai puternice decat acumulatorii nichel-metal folositi frecvent acum in industria auto.

Tot la inceputul anului viitor, General Motors va scoate la vanzare si primul SUV hibrid, Chevrolet Tahoe. O masina dezvoltata in colaborare cu BMW AG, Daimler AG’s Mercedes – Benz si Chrysler care a castigat in 2007 titlul de "Masina verde a anului" la Salonul auto de la Los Angeles.

spot_img

Ultimele știri