Chirica: Voi împărți strada între bicicletă și restul mijloacelor de transport

Mihai Chirica, primarul municipiului Iași, a declarat în conferința „Transportul urban în crizele de sănătate publică”, organizată de Green Report cu susținerea Raiffeisen Bank România, că prima măsură pe care o va lua, în ce privește transportul în oraș, va fi divizarea străzii între benzi pentru biciclete și trotinete și benzi pentru mașini și mijloace de transport în comun.

„Trebuie să avem curaj să împărțim, dar cu mintea, ca să înțeleagă lumea de ce împărțim strada. Va fi prima măsură pe care o voi lua. Voi împărți strada între bicicletă, trotinetă și restul mijloacelor de transport. Strada are trei benzi? Două le păstrați voi, una ne-o lăsați nouă. Are mai multe benzi, atunci e și mai ușor. Să începem să demolăm tot orașul să trasăm alte piste de biciclete ar dura prea mult”, a afirmat acesta în cadrul conferinței, adăugând că măsura va fi implementată, pentru început, în cartierele Canta și Păcurari.

Primarul a amintit că, în perioada de carantină, parcul de mijloace de transport în comun din Iași a funcționat la 25% din capacitate, însă din 15 mai va opera în fiecare zi tot parcul auto, adică 136 de tramvaie și 100 de autobuze. În plus, din luna iunie, pe peroane vor fi înființate 45 de puncte de control a temperaturii, iar cei cu temperatură mare nu vor fi lăsați să urce în mijloacele de transport în comun.

Chirica a menționat că există mai multe aspecte care trebuie luate în calcul pentru ca transportul alternativ să fie prioritizat în orașe, în special în cele mari. Una dintre piedicile cu care s-a confruntat este lipsa în legislația națională a unei sancțiuni pentru conducătorul auto care încalcă linia continuă ce delimitează banda pentru bicicliști. În plus, acesta susține că este nevoie de o lege națională care să impună taxe pentru automobilele poluante.

Transportul urban în crizele de sănătate publică – oportunități și perspective

Transportul urban în crizele de sănătate publică – oportunități și perspective

Geplaatst door Green Report op Maandag 11 mei 2020

„Încă o chestiune care ține tot de curaj și de grija guvernului. Trebuie să fie foarte scump să-ți utilizezi mijlocul de transport poluant. Trebuie să fie enorm de scump să îl deții și să îl și utilizezi. Atunci lumea va înțelege că nu e nevoie să țin o mașină pe care, dacă o utilizez, mă costă mult mai mult decât dacă aș folosi transportul public. Cât despre taxa Oxigen, am avut și eu o inițiativă similară, înainte municipiul București. Singura problemă pentru care n-am continuat este că n-am găsit cadru de legalitate să o fac de înțeles. Am cerut de nenumărate ori să modificăm codul fiscal prin lege, astfel încât sumele pe care un deținător de vehicul poluant pe care le va plăti pentru deținerea și utilizarea lui să fie atât de mari, încât orice protecție prin taxă oxigen să fie de înțeles. Una fără cealaltă nu pot să meargă”, a mai spus primarul.

Chirica a mai adăugat că, privind transportul în orașe, trebuie ținut cont și de populația în vârstă, dar și de efortul pe care vor fi nevoiți cetățenii să-l depună ca să aibă un impact mic asupra mediului.

„Orașele din România încep să devină orașe îmbătrânite. În Iași sunt peste 75.000 de pensionari pe care nu îi văd pe biciclete în perioada următoare sau niciodată. Va trebui să ținem cont și de ei. Și să mai avem grijă de câteva lucruri, nu poți să pui un om să meargă mai mult de 15 minute pe jos până își atinge obiectivul. Va deveni descurajat și se va duce către alt mijloc de transport”, a mai spus acesta.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Comentarii

comentarii