Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Proiectul pe două roți care a primit finanțare la Street Delivery

În timp ce populația orașelor se mărește, crește și numărul mașinilor care umplu străzile și ne sufocă. În creștere este însă și numărul celor care luptă pentru un oraș al oamenilor, nu al mașinilor. Așa a apărut Sinapseria, un serviciu de curierat pe bicicletă: Andrei Găitănaru și-a dorit ca mașinile de curierat să fie înlocuite de biciclete. Pe două roți te miști mai repede, nu blochezi traficul și nu contribui la poluarea aerului. Pe lângă aceasta, ajungi să îți cunoști mai bine orașul. Este ceea ce au descoperit curierii de la Sinapseria și au hotarat să îi inspire și pe alții: în iunie, în cadrul evenimentului-manifest Street Delivery, au organizat un tur-concurs de descoperire a orașului: CityQuest. Proiectul a fost selectat printre cele zece idei câștigătoare în cadrul Street Delivery X. Noi am stat de vorbă cu Andrei, să vedem cum a fost primită inițiativa lor și care le sunt planurile de viitor. 

11100061_711521625644340_2632780620166618396_n

G.R.: Cine sunt oamenii de la Sinapseria? Cum ați început?

Sinapseria: Sunt oameni care își iubesc orașul. Oameni pentru care mersul pe biciceltă este nu doar o pasiune, ci și un mod de a fi în contact cu locurile pe care le îndrăgesc. Atunci când pedalezi te miști mai repede într-un oraș sufocat de politici administrative foarte proaste. Și, cel mai important, poți vedea exact ceea ce vrei sa vezi: o stradă pe care o îndrăgești, o casă frumoasă, liniștea unui cartier, umbra unui parc. Am început cu gândul de a pune pe picioare un business construit pe o nișă foarte puțin acoperită – ceea a livărilor de tip same-day. Faptul că ne permitea să facem ceva ce ne place, și anume să mergem pe bicicletă a fost o premiză foartea atrăgătoare. Nu aveam experiență, așa că ne-am documentat, ne-am făcut temele pe care le puteam face îna cel moment și am pornit la drum. Experiența a venit pe parcurs. Și în această privință încă mai primim marfă.

G.R.: Cum v-a venit ideea să organizați un CityQuest?
Sinapseria: Ne doream să participăm la Street Delivery cu un proiect reprezentativ pentru spiritul Sinapseriei. A fi în legătură cu orașul în care trăiești. Ne-am spus, de aceea, că nu are sens să îi ținem pe eventualii participanți la standul nostru. Ne doream să îi punem pe drumuri. Ne-am gândit imediat la un city-quest. Mai ales pentru că este genul de eveniment mai greu de întâlnit pe la noi. Au mai fost organizate astfel de întâmplări urbane, dar, din câte știm, nici unul pe bicicletă.

11698893_724012774395225_2063279191325329710_o

11424000_709997839130052_2873916220190519478_n

G.R.: La Street Delivery a fost organizat pentru prima oară?
Sinapseria: Da, a fost prima dată. Avusesem aceeași idee la ediția numărul IX a Street Delivery. Însă, pentru că nu am avut timp să ne organizăm așa cum ne-am fi dorit, nu am mai participat. Anul acesta s-au aliniat planetele și am făcut ceea ce ne-am dorit.

G.R.: Care a fost mecanismul?
Sinapseria: Regulile au fost simple. Veneai la standul nostru, te înscriai, primeai un flyer cu întrebările care te trimiteau către diverse locuri din București și îți înregistram timpul plecării. Participanții porneau pe traseul construit de ei, pe după identificărea locurilor în care trebuiau să ajungă. Fotografiau cu telefonul fiecare punct de pe harta traseului lor și se întorceau la standul nostru, unde le înregistram timpul sosirii. La finalul celor trei zile de Street Delivery am avut un clasament, am anunțat câștigătorii și am livrat premiile.

G.R.: Câți oameni au participat?

Sinapseria: În jur de douăzeci. Ar fi participat mai mulți dar au fost câteva zile caniculare udate de câteva ploi torențiale. Mulți dintre cei care ne întâlneau la stand nu veniseră pe bicicletă, motiv pentru care își propuneau să participe a doua zi. Căldura foarte mare din acele zile i-a ținut pe loc. Este clar, însă, că în condiții meteo mai prietenoase numărul participanților ar fi mult mai mare. În orice caz, cei douzeci și ceva de participanți ne-au ținut și pe noi cu sufletul la gură.

G.R.: Care au fost reacțiile participanților?
Sinapseria: Ideea a prins foarte bine. Mai ales că aveau de rezolvat câteva enigme ale Bucureștiului. Înțeleg de la ei că a fost foarte provocator. Întrebările nu erau chiar ”mură în gură”. Nu am pus întrebări de tipul ”unde se află Piața Romană?”. Așa că au avut nevoie de un amestec de cultură generală și abilitatea de a căuta indicii cu ajutorul Google. Iar faptul de a ști să cauți face și el parte din cultura generală. Ca atare, nu a contat doar rezistența fizică, ci, mai ales, viteza sinapselor personale.

11222157_707450226051480_198006876951405303_o

11262382_695090590620777_1175742617218498054_n

G.R.: Cum plănuiți să folosiți banii primiți ca finanțare la Street Delivery?
Sinapseria: Cu o parte dintre ei am cumpărat premii pentru eveniment și am pregătit materiale de promovoare. Cu restul vom continua alte ediții ale acestuia și vom pune pe picoare un proiect conex: un site dedicat prmovării ciclismului urban. Se numește ”Bucureștiul maiDanez”. Prin el încercăm să atragem atența că orașul în care trăim nu este doar un maidan al mașinilor, ci și un București mai ca în Danemarca. Adică unul în care firescul mobilității urbane are ca prim protagonist bicicleta. În prezent, există un cont de Facebook pe care sunt postate fotografii cu oameni frumoși pedalând prin București pe bicicletele lor. Aveam nevoie însă și de un site reprezentativ.

G.R.: Când va avea loc următorul CityQuest?
Sinapseria: Cel mai probabil, următoare ediție va fi organizată în Septembrie, atunci când vremea se va mai îndulci puțin. Am vrea să atragem mai mulți participanți. Așa că trebuie să ținem cont și de ceea ce îi poate reține în casă. În orice caz, ne așteptăm ca proiectul să meargă mai departe. Ne gândim că ar putea fi declinat și ca traseu turistic pe biciclete organizat în mod regulat.

11406380_709201942542975_4519123404240258300_o

Sursă foto: Sinapseria / Facebook

 

Mai citește și:

Curieratul pe bicicletă, o afacere cu scop social

Candidații pentru „The Big Idea” din cadrul Street Delivery X așteaptă verdictul

spot_img

Ultimele știri