Studiu: Clădirile verzi ne fac mai eficienți

in Business 14 October 2016 979 Views

Angajații care lucrează în clădiri verzi sunt mai performanți și iau decizii mai bune. Este concluzia unui experiment desfășurat recent de o echipă de cercetători americani de la Harvard, Syracuse și SUNY Upstate Medical School.

clădiri verzi

Condițiile din clădirile cu certificate de sustenabilitate pot îmbunătăți funcțiile cognitive ale oamenilor care lucrează în ele cu până la 100%. În plus, fericiții angajați raportează mai puține probleme de sănătate și se odihnesc mai bine.

Cum a fost efectuat experimentul

Cercetătorii de la Harvard School of Public Health, Syracuse University și SUNY Upstate Medical University au încercat să afle ce impact au condițiile de mediu asupra performanțelor angajaților.

Prin urmare, au invitat 24 de persoane să ia parte la un experiment de 6 zile. I-au pus să lucreze full-time într-un birou, în care au simulat 3 tipuri de condiții. I-au expus întâi la  un mediu cu un nivel de compuși organici volatili (VOC) de 500 părți per milion și 34 metri cubi de aer curat pe oră de persoană (nivelurile din clădirile tradiționale).

Apoi, au crescut calitatea, scăzând nivelul de VOC la 50 μg/m3 și păstrând aceeași cantitate de aer curat – simulând astfel condițiile din clădirile verzi. În final, au crescut cantitatea de aer curat per persoană la 68 metri cubi pe oră – ceea ce echivalează cu standardele clădirilor verzi cu ventilație superioară.

La finalul fiecărei zile, i-au evaluat din punct de vedere cognitiv, folosind un instrument bine cunoscut în cercetări, și anume testul „Strategic Management Software Executive Decision”.

Ce au descoperit despre munca în clădiri verzi

Atunci când lucrează în clădiri verzi, angajații își folosesc abilitățile cognitive cu 61% mai bine. Dacă au parte și de mai mult aer curat, performanțele lor sunt chiar și cu 101% mai bune. Când se aflau în medii similare cu cele din birourile verzi, respondenții au înregistrat scoruri cu 73% mai bune în situații de criză, au luat decizii de management cu 44% mai bune și s-au putut concentra cu 38% mai bine.

În plus, au raportat cu 30% mai puține dureri de cap sau probleme respiratorii, simptome asociate de obicei cu medii de lucru stresante, slab ventilate și nesănătoase. De asemenea, cercetătorii au demonstrat că aceștia dorm mai bine. Calitatea somnului este cu 6% mai bună în cazul lor.

Comentarii

comentarii