Cluj-Napoca a început testarea programului Bike Sharing

in Proiecte, Transport 28 August 2015 337 Views

150 de voluntari au început joi testarea programului Bike Sharing din Cluj-Napoca, a declarat Emil Boc, primarul municipiului, în cadrul unei emisiunii a Radio Napoca FM.

clujbike1

“Sunt 250 de biciclete care au intrat ├«n testare ╚Öi sunt 20 de sta╚Ťii pe care se opereaz─â. Scopul acestui program pilot ├«n care sunt implica╚Ťi 150 de voluntari este acela de a vedea cum func╚Ťionez─â, ce dificult─â╚Ťi , ce probleme apar. ╚śi ├«n acela╚Öi timp de ai ruga pe to╚Ťi participan╚Ťii la trafic (…) s─â aib─â ├«n╚Ťelegere unii fa╚Ť─â de al╚Ťii”, a spus Emil Boc.

Potrivit monitorulcluj.ro, dup─â ce se ├«ncheie proiectul pilot, clujenii vor avea la dispozi╚Ťie 500 de biciclete pe care le vor putea ├«nchiria gratuit, timp de o or─â, urm├ónd ca dup─â aceast─â perioad─â s─â fie perceput─â o tax─â care poate ajunge p├ón─â la 80 lei pentru 12 ore. Aceasta este perioada maxim─â de folosire a unei biciclete.

“Bcicleta reprezint─â un mod de via╚Ť─â pentru mul╚Ťi┬á oameni ╚Öi trebuie s─â accept─âm acest lucru ╚Öi s─â ├«ncuraj─âm transportul alternativ”, a mai spus primarul Clujului.

Potrivit unui comunicat al Prim─âriei Cluj-Napoca, prin amplasarea sta╚Ťiilor de biciclete ├«n apropierea sta╚Ťiilor de autobuz sau tramvai, proiectul ofer─â posibilitatea schimb─ârii mijloacelor de transport, cresc├ónd astfel mobilitatea populatiei.

Studiul de mobilitate a relevat faptul c─â pentru transportul local bicicleta este folosit─â frecvent de doar 1,6% dintre clujeni, ├«ns─â 29,2% dintre cei chestiona╚Ťi au exprimat o probabilitate cel pu╚Ťin moderat─â ├«n ceea ce prive╚Öte ├«nchirierea de biciclete din centrele specializate.

Valoarea total─â a acestui proiect este de 11.968.262,36 lei (f─âr─â TVA). 11,128 milioane de lei provin din fonduri europene, 840.000 de lei de la autorit─â╚Ťile locale.

Lungimea total─â a re╚Ťelei amenajate este de 59,75 kilometri. Peste 18 kilometri sunt dedica╚Ťi bicicli╚Ötilor (separa╚Ťi fizic fa╚Ť─â de traficul auto sau pietonal), restul de 40,95 km de trasee sunt adecvate circula╚Ťiei bicicli╚Ötilor (trasee marcate prin semne de circula╚Ťie, dar la comun cu traficul auto sau pietonal).

Comentarii

comentarii