Coca Cola, Pepsi și Nestle, desemnați cei mai mari poluatori cu plastic, pentru al treilea an la rând

Auditul anual al unui ONG, în care au fost chestionate 55 de țări, a așezat Coca Cola, Pepsi și Nestle pe primele trei locuri. Companiile sunt acuzate că au făcut „zero progrese” în ceea ce privește reducerea deșeurilor din plastic.

© Soojung Do / Greenpeace

Auditul anual al ONG-ului Break Free From Plastic, realizat de 15.000 de voluntari din întreaga lume, identifică cel mai mare număr de produse din plastic de la mărci globale găsite în cel mai mare număr de țări. Anul acesta au colectat 346.494 de deșeuri din plastic, dintre care 63% au fost marcate clar cu o marcă de consum.

13.834 de bucăți de sticle de Coca Cola au fost aruncate, adică mai numeroase decât cele ale Pepsi și Nestle la un loc, următoarele două clasate în top: 5.155, respectiv 8.633. Astfel, Coca Cola se clasează pe locul 1 în topul poluatorilor mondiali cu plastic, după ce sticlele sale de băuturi au fost cele mai des găsite aruncate pe plaje, râuri, parcuri și alte locuri în 51 din 55 de țări chestionate. Anul trecut a fost cea mai frecventă sticlă aruncată în 37 de țări, din 51 chestionate.

Auditul global din acest an al deșeurilor de plastic de marcă a arătat că plicurile de unică folosință, care sunt folosite pentru a vinde volume mici de produse precum ketchup, cafea și șampon, au fost cel mai frecvent găsit tip de articol, urmat de mucuri de țigări, apoi de sticle de plastic.

În martie, CocaCola, PepsiCo, Nestle și Unilever au fost găsite responsabile pentru poluarea cu o jumătate de milion de tone de plastic în șase țări în curs de dezvoltare în fiecare an, într-un sondaj realizat de ONG-ul Tearfund.

„Cele mai mari corporații poluante din lume susțin că lucrează din greu pentru a rezolva poluarea cu plastic, dar continuă să folosească ambalajele nocive de plastic de unică folosință”, a declarat Emma Priestland, coordonatorul campaniei globale Break Free From Plastic.

Aceasta este de părere că singura modalitate de a stopa mareea globală tot mai mare de gunoi de plastic ar fi oprirea producției, eliminarea treptată a utilizării unice și implementarea sistemelor de reutilizare.

„Coca Cola, PepsiCo și Nestle ar trebui să fie lideri în găsirea unor soluții reale pentru a reinventa modul în care își livrează produsele”, a spus ea.

Potrivit unui studiu din 2017, până la 91% din toate deșeurile de plastic generate vreodată nu au fost reciclate și au ajuns să fie incinerate, în depozitele de deșeuri sau în mediul natural.

La începutul acestui an, Coca Cola a fost atacată de militanții ecologiști după ce a anunțat că nu va renunța să-ți vândă băuturile în sticle de plastic, argumentând că sunt populare printre clienți. În schimb, compania a contestat afirmația că nu face progrese și susține că lucrează pentru a rezolva problema deșeurilor din ambalaje, în parteneriat cu alții.

„La nivel global, ne-am angajat să recuperăm fiecare sticlă până în 2030, astfel încât niciuna dintre ele să nu ajungă la gunoi sau în oceane, iar plasticul să poată fi reciclat în sticle noi”, a spus un purtător de cuvânt, potrivit The Guardian. „Sticlele cu plastic 100% reciclat sunt disponibile acum în 18 piețe din întreaga lume și acest lucru este în continuă creștere.”

Pepsi a transmis că ia măsuri prin „parteneriat, inovație și investiții” și că și-a stabilit să scadă cu 35% plasticul virgin folosit în ambalaje, până în 2025. Nestle și-a propus tot până atunci să aibă toate ambalajele reciclabile sau reutilizabile. Până acum, 87% din toate ambalajele și 66% din cele din plastic sunt reciclabile sau reutilizabile.

spot_img

Ultimele știri