Studiu: Comer╚Ťul electronic din Rom├ónia a salvat peste 400.000 de copaci ├«n 2017

in Business 18 September 2018 116 Views

Potrivit unui studiu realizat de Academia de Studii Economice, comer╚Ťul electronic din Rom├ónia a determinat ├«n 2017 sc─âderea polu─ârii cu dioxid de carbon cu aproximativ 40 de milioane de kilograme ╚Öi a salvat peste 400.000 de copaci.
┬áStudiu: Comer╚Ťul electronic din Rom├ónia a salvat peste 400.000 de copaci ├«n 2017

Comer╚Ťul online, comparativ cu cel tradi╚Ťional, conduce la diminuarea polu─ârii cu aproximativ 0,602 kg de CO2 (pentru consumul de motorin─â) ╚Öi 0,159 kg de CO2 (pentru consumul de benzin─â), conform unui studiu realizat de ASE.

Dac─â se ia ├«n calcul num─ârul de achizi╚Ťii online pe an (aproximativ 7.700.000 cump─âr─âtori cu un num─âr mediu de 8,7 achizi╚Ťii pe an), comer╚Ťul online a determinat o sc─âdere a polu─ârii cu CO2 de circa 37.100.94 kg de CO2 (echivalentul a 7,4 milioane topuri de h├órtie) ├«n anul 2016, respectiv cu 40.327.980 kg CO2 ├«n anul 2017 (echivalent a peste 8 milioane topuri h├órtie).

Pentru a ajunge la acest rezultat, s-a luat ├«n calcul ipoteza conform c─âreia, deplasarea la cump─âr─âturi se realizeaz─â ├«n majoritatea cazurilor cu ma╚Öina pe o distan╚Ťa de maxim 3 km. S-a presupus un consum mediu de 9 litri/100 de km pentru benzin─â ╚Öi 7 litri/100 km pentru motorin─â ├«n Bucure╚Öti.

Conform informa╚Ťiilor studiului, la 1 litru de benzin─â se emit aproximativ 2,28 kg de┬á CO2, respectiv la 1 litru de motorin─â se emit 2,6 kg de CO2. Iar pentru o oprire, firma de curierat parcurge aproximativ 1,9 km, iar consumul mediu la 100km este de 10,6 litri motorin─â pentru firmele de curierat. Emisiile de dioxid de carbon ├«n cazul unei cump─âr─âturi online sunt de 0,281 kg de CO2.

ÔÇ×Comer╚Ťul online are un impact pozitiv asupra mediului, iar acest lucru se datoreaz─â faptului c─â ├«n comer╚Ťul online deplasarea clientului ├«n magazin nu mai exist─â, fapt care determin─â o sc─âdere major─â ├«n emisia de dioxid de carbon sau echivalentul consumului de foi. Odat─â cu cre╚Öterea comer╚Ťului online, ne a╚Ötept─âm la o sc─âdere ╚Öi mai mare a polu─ârii cu dioxid de carbonÔÇŁ, a declarat Florinel Chi╚Ö, director executiv al Asocia╚Ťiei Rom├óne a Magazinelor Online ╚Öi Chief Technology Advisor ├«n cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Studiul ÔÇ×Evaluarea impactului e-commerce asupra consumatorului, economiei ╚Öi societ─â╚ŤiiÔÇŁ a fost realizat de echipa de cercet─âtori de la Academia de Studii Economice din Bucure╚Öti, format─â din Prof. Dr. Mihaela Mosora, Conf. Dr. Adrian Anica-Popa, Conf. Dr. Ana Maria Popescu, coordonat─â de Prof. Dr. Eduard Dinu.

Comentarii

comentarii