Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Comisia Europeana a fost de acord cu modificarile aduse taxei auto

Comisia Europeana a fost de acord cu noul nivel al taxei auto propus de Romania, informeaza Antena 3. Seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea, a declarat ca oficialii de la Bruxelles au constatat ca noul sistem de calculare a taxei este in acord cu legislatia europeana. Informatia vine la o zi dupa ce oficialii romani au discutat, miercuri, la Bruxelles cu oficialii europeni pe tema taxei auto.

Odata adoptata legislatia, in forma agreata de Comisia Europeana, sunt toate sansele ca procedura de infringment impotriva Romaniei sa fie suspendata.

Guvernul va hotari, in ultima sedinta din ianuarie, transformarea taxei de prima inmatriculare dintr-o masura fiscala intr-una de mediu, declara luni, ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi.

"In momentul in care toti acesti bani se vor indrepta spre MMDD, vor fi folositi, pe langa extinderea programului ’Rabla’ de reinnoire a parcului auto si la celelalte proiecte care prevad reducerea emisiilor de CO2, cum este proiectul impaduririlor si reimpaduririlor, crearea de spatii verzi in localitati, finantare de surse de energie regenerabila pentru locuinte sau investitii in capacitatile industriale", a precizat ministrul.

Executivul va finaliza, pana saptamana viitoare, discutiile cu expertii Comisiei Europene referitoare la noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare auto, dupa care va demara elaborarea actului normativ, a declarat luni, intr-o conferinta de presa, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

"Uniunea Europeana a cerut clar sa existe un echilibru intre pretul platit in functie de poluare si valoarea de piata a automobilului, lucru care urmeaza sa fie realizat", a spus ministrul.

Acesta a reafirmat ca toti banii care vor fi incasati din taxa auto vor fi gestionati de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, care ii va folosi pentru proiecte de mediu.

De asemenea, Vosganian a precizat ca valoarea taxei nu va creste semnificativ pentru masinile noi.

"In prima varianta de calcul, valoarea taxei pentru masinile noi era mica, si daca aceasta va fi majorata, nu va fi o crestere semnificativa", a punctat ministrul Finantelor.

Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a trimis, la sfarsitul saptamanii trecute, la Comisia Europeana, scrisoarea privind modificarea taxei auto.

Guvernul de la Bucuresti a decis, la 9 ianuarie 2008, modificarea acestei taxe din cauza careia Comisia Europeana a deschis, la inceputul anului trecut, procedura de infringement impotriva Romaniei, considerand-o neconforma cu prevederile Tratatului UE.

Noua propunere a executivului este contestata de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania. Dan Vardie, membru al asociatiei, a declarat la BBC, ca varianta actuala incurajeaza proprietarii masinilor vechi si poluante, ceea ce ar fi daunator pentru mediu.

Recent, premierul Tariceanu a declarat ca Guvernul va extinde nivelul aferent varstei unui autovehicul pana la 20 de ani, astfel incat vor putea fi stabilite cote de reducere a taxei de prima inmatriculare de pana la 90 la suta, urmand a fi platit doar 10 la suta din cuantumul initial al taxei.

Premierul a subliniat ca valoarea taxei auto se va reduce pe masura cresterii varstei autovehiculului. Se va institui, de asemenea, posibilitatea contestarii de catre contribuabil a cuantumului sumelor de plata, desi legislatia generala permite acest lucru, si va exista posibilitatea restituirii valorii reziduale a masinii in cazul in care aceasta se vinde in alt stat.

Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in 2007.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste, dupa ce Comisia Europeana a aratat ca taxa este discriminatorie si a decis declansarea procedurii de infringement (incalcare a Tratatului CE).

Comisia Europeana a declansat, in noiembrie, a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei din cauza taxei auto, despre care expertii europeni afirma ca este discriminatorie in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone.

Romania are la dispozitie doua luni pentru a se conforma cerintelor CE. In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

Veniturile incasate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto, in perioada 1ianuarie-12 noiembrie 2007, s-au cifrat la 745,52 milioane lei (210 milioane euro, la un nivel mediu de 3,536 lei pentru un euro), potrivit datelor furnizate Rompres de Ministerul Economiei si Finantelor.

spot_img

Ultimele știri