Raport: marile companii petroliere au cheltuit sute de milioane de dolari pentru a bloca politicile climatice

in Business, Schimb─âri Climatice 24 March 2019 315 Views

Cele mai mari cinci companii petroliere au cheltuit aproape 200 de milioane de dolari pe an făcând lobby pentru a întârzia, controla sau bloca politicile de combatere a schimbărilor climatice, conform unui nou raport.

Chevron, BP ╚Öi ExxonMobil au fost principalele companii care au f─âcut lobby pentru a bloca politici climatice, conform raportului publicat de InfluenceMap. Companiile folosesc tot mai des re╚Ťelele de socializare pentru a ├«╚Öi promova agenda de a sl─âbi legisla╚Ťiile de combatere a schimb─ârilor climatice.

├Än perioada premerg─âtoare alegerilor preliminare din SUA de anul trecut, companiile petroliere ╚Öi organismele industriale au cheltuit 2 milioane de dolari pe reclame targetate pe Facebook ╚Öi Instagram care promovau beneficiile cre╚Öterii produc╚Ťiei de combustibili fosili.

Marile companii petroliere au cheltuit 1% din bugetele pe 2018 pentru investi╚Ťii ├«n energie verde

BP a donat 13 milioane de dolari unei campanii, sus╚Ťinute ╚Öi de Chevron, care a oprit cu succes o tax─â de carbon ├«n statul Washington. 1 milion de dolari au fost cheltui╚Ťi pe reclame publicate pe re╚Ťelele de socializare.

ÔÇ×Brandingul climatic al gigan╚Ťilor petrolieri sun─â din ce ├«n ce mai gol ╚Öi credibilitatea lor este ├«n joc. Ei sus╚Ťin ├«n mod public politici climatice ├«n timp ce fac lobby ├«mpotriva unor politici obligatorii. Promoveaz─â solu╚Ťii cu emisii reduse de carbon ├«ns─â asemenea investi╚Ťii sunt eclipsate de cheltuielile destinate extinderii afacerilor cu combustibili fosili.ÔÇŁ, a declarat Edward Collins, autor al studiului.

Dup─â Acordul de la Paris din 2015, marile companii petroliere au declarat c─â sus╚Ťin taxarea carbonului ╚Öi au format grupuri ca Oil and Gas Climate Initiative, care promoveaz─â m─âsuri voluntare. ├Äns─â raportul dezv─âluie c─â exist─â o diferen╚Ť─â evident─â ├«ntre cuvintele ╚Öi ac╚Ťiunile lor.

├Än cei trei ani de dup─â semnarea Acordului de la Paris, cele mai mari cinci companii petroliere listate la burs─â , ExxonMobil, Shell, Chevron, BP ╚Öi Total, au cheltuit peste 1 miliard de dolari pe lobby ╚Öi campanii de branding legate de clim─â care sunt ├«n╚Öel─âtoare. De asemenea, companiile investesc masiv ├«n extinderea extrac╚Ťiei petrolului ╚Öi a gazelor. ├Än 2019, cheltuielile lor vor ajunge la 115 miliarde de dolari, din care doar 3% sunt destinate proiectelor cu emisii sc─âzute de carbon.

Shell și Chevron au respins constatările raportului.

Comentarii

comentarii