Companiile aeriene sunt în urmă cu țintele de reducere a emisiilor

Companiile aeriene nu utilizează suficiente avioane eficiente energetic pentru a putea reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon, conform unui nou studiu.

Cele mai eficiente modele noi de avion, cum ar fi Boeing 787-9 și Airbus A350-900, au emisii semnificativ mai reduse decât modelele mai vechi, însă nicio companie aeriană nu a investit suficient în ele pentru a atinge nivelurile optime de eficiență energetică, avertizează Atmosfair, un ONG german.

În cadrul raportului, nicio companie aeriană nu a primit nota maximă pentru eficiență energetică, iar doar două companii au fost clasate cu „B”.

Conform studiului, doar una din 10 companii aeriene globale reușesc să mențină emisiile de gaze cu efect de seră constante, o dată cu creșterea economică, printre ele numărându-se Thai Airways, Finnair, American Airlines și All Nippon Airlines.

„Rezultatele noastre arată că îmbunătățirile privind eficiența energetică ale majorității companiilor aeriene globale nu sunt suficiente [pentru a limita încălzirea la] ținta de 2C sau 1.5C. Avem nevoie de combustibili noi, sintetici și neutri din punct de vedere al CO2 și mai multe măsuri radicale pentru a reduce emisiile de CO2 din sector.”, a declarat Dietrich Brockhagen, director executiv Atmosfair.

Emisiile de carbon de la companiile aeriene au crescut cu aproximativ 5% anul trecut, în timp ce numărul de kilometri zburați a crescut cu 6%, arătând că este nevoie de măsuri mai drastice pentru a asigura că sectorul aviatic nu va consuma o cantitate nesustenabilă din bugetul de carbon al lumii.

Biocombustibilii sunt testați în prezent ca alternative la combustibilii fosili, însă prezintă propriile riscuri, inclusiv pericolul de defrișări. Virgin Airlines a folosit recent deșeuri industriale reciclate pentru un zbor, o alternativă mai prietenoasă cu mediul.

Green Report Shop Transport ECO

Brockhagen a explicat că există o metodă de a produce kerosen neutru din punct de vedere al carbonului în mod sintetic, utilizând carbon extras din aer, apă și electricitate verde, însă că această tehnologie este de 10 ori mai scumpă per galon decât kerosenul fosil.

„Cine va investi miliardele pentru a crește această tehnologie la scară largă? Dacă companiile aeriene ar forma un grup împreună, ar putea face acest lucru, însă ar fi nevoie de un spirit internațional de cooperare în detrimentul competiției, ceva văzut foarte rar în industrie.”

spot_img

Ultimele știri