Companiile care promoveaza produse verzi ignora consumatorul ecologist

Pentru o companie care doreste sa fie verde nisa consumatorului ecologist este, de cele mai multe ori, irelevanta, arata Steve Bishop, Director pentru Design Sustenabil la IDEO, intr-un articol din Harvard Business Review, informeaza Environmental Leader.

Pentru companiile mari sau mici strategia eco de marketing s-a dovedit a fi dificila dintr-o varietate de motive. Majoritatea consumatorilor cauta sa-si satisfaca nevoile personale inainte sa ia in considerare nevoile planetei. Produsele verzi de dragul de a fi verzi de multe ori nu intrunesc calitatile necesare pe care le cauta majoritatea consumatorilor la produsele pe care le cumpara. Micile branduri verzi, care se adreseaza cu adevarat consumatorilor ecologisti, nu pot ajunge la vanzari mari, spune Bishop.

In consecinta, majoritatea companiilor se opresc undeva la mijloc. Cand planurile de marketing nu merg prea bine, ele pur si simplu isi iau megafoane mai mari si se ajunge, astfel, la „spalarea verde” a produselor. Asadar, in timp ce raspunsul de marketing traditional la intrebarea „Ar trebui sa tintim consumatorul ecologist?” este „Da”, raspunsul mai bun, conform articolului, este acesta: „In loc sa ne focusam pe o nisa verde, ar trebui sa ne focusam pe un mod de viata verde la care toata lumea poate aspira”.

Consumatorii vor sa gaseasca solutii la problemele de zi cu zi, solutii care au sens si pentru mediu. In concluzie, arata articolul, companiile ar trebui sa inceteze sa incerce sa castige de partea lor consumatorul ecologist prin implementarea miturilor verzi in produsele lor, ele trebuie sa inceapa sa creeze produse care sa spuna cu adevarat o poveste eco consumatorilor.

spot_img

Ultimele știri