Comunicarea aspectelor de sustenabilitate, provocarea viitorului pentru marile companii

Mulți lideri de afaceri se aşteaptă să se confrunte cu provocări legate de comunicarea aspectelor de sustenabilitate, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de Grayling și prezentat în raportul Noul colectivism: construim un mediu de afaceri mai bun. 

Imagine de Pexels de la Pixabay

Printre provocări se numără  limitarea de către pandemia de Covid-19 a discuţiilor despre sustenabilitate (26%), politizarea problemelor (14%) şi presiunea pe care clienţii, consumatorii sau autorităţile o pun asupra lor pentru a se mişca mai rapid (14%).

Din cei 550 directorii executivi ai marilor companii intervievaţi, aproape jumătate (45%) dintre au fost de acord că factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) vor fi mai importanți în 2021 decât în oricare dintre anii anteriori. Alţi 28% au spus că vor fi mai importanți decât în majoritatea anilor precedenţi. În urma pandemiei globale de COVID-19 şi înaintea conferinţei COP26, 82% dintre ei au afirmat şi că deciziile pe care le vor lua anul acesta vor fi mai importante decât în anii precedenţi.

Raportul punctează schimbările de atitudinile în rândul liderilor de afaceri, de la abordarea axată „exclusiv pe profit” a anilor ‘70 şi ‘80 la cea din prezent, când companiile conştientizează tot mai mult rolul extins pe care îl au în societate.

Confirmând această tranziţie, aproape două treimi (63%) dintre directorii executivi sunt de acord că firmele au o responsabilitate colectivă faţă de societăţile în care îşi desfăşoară activitatea. Dintre cei care au fost de acord cu ideea de responsabilitate colectivă, 94% au spus că aceasta este importantă pentru prosperitatea socială viitoare a ţării în care activează compania, iar 85% au spus că este importantă pentru prosperitatea viitoare a afacerii.

spot_img

Ultimele știri