Constructorii auto europeni trag un semnal de alarm─â asupra efectelor automobilelor electrice pentru locurile de munc─â

in Transport 5 September 2018 81 Views

Comisia Europeană subestimează impactul unei dezvoltări prea rapide a industriei mașinilor electrice asupra locurilor de muncă în UE, potrivit unui raport publicat, marţi, de FTI Consulting.

Această critică adusă uneia din măsurile principale din Pachetul pentru Mobilitate Curată vine cu câteva zile înaintea unui vot important în cadrul comisiei de mediu din Parlamentul European cu privire la acest pachet legislativ. La începutul lunii noiembrie 2017, executivul european propus impunerea unei reduceri cu 30% în medie a emisiilor de CO2 ale autoturismelor particulare până în 2030.

├Än cadrul propunerii sale privind obiectivele post-2020 privind emisiile de CO2, Comisia European─â a publicat o “evaluare a impactului” pentru a identifica poten╚Ťialele implica╚Ťii ale acestor obiective asupra industriei automobilelor din UE.

“Comisia recunoa┼čte c─â vehiculele electrice au nevoie de mai pu┼úin─â m├ón─â de lucru dec├ót vehiculele echipate cu un motor cu combustie intern─â ├«ns─â studiul FTI arat─â c─â CE subestimeaz─â impactul negativ al ┼úintelor sale privind limitarea emisiilor de CO2”, afirm─â Asocia┼úia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) ├«ntr-un comunicat de pres─â.

Un proiect de raport al Comisiei de Mediu din Parlamentul European, care va fi votat s─âpt─âm├óna urm─âtoare, avanseaz─â obiective mult mai ambi┼úioase: o reducere de 50% a emisiilor de CO2 p├ón─â ├«n 2030, precum ┼či obiective ambi┼úioase ├«n materie de produc┼úie de vehicule cu emisii reduse.

Raportul Comisiei de Mediu este un preambul al poziţiei Parlamentului, care cel mai probabil va fi votată în luna octombrie.

Potrivit raportului, care a reunit rezultatele diferitelor studii recente, trecerea ├«n grab─â la vehiculele complet electrice va avea un impact profund asupra for╚Ťei de munc─â. Acest lucru se datoreaz─â faptului c─â produc╚Ťia ╚Öi ├«ntre╚Ťinerea vehiculelor electrice cu baterii este mai pu╚Ťin intensiv─â dec├ót cele conven╚Ťionale, av├ónd ├«n vedere complexitatea lor mecanic─â mai sc─âzut─â ╚Öi num─ârul mai mic de componente.

Vânzările de mașini electrice au crescut cu 40% în prima jumătate a anului în Europa

Pot exista implica╚Ťii grave pentru ├«ntregul lan╚Ť de aprovizionare din industria auto, afect├ónd ├«n mod dispropor╚Ťionat furnizorii de componente, potrivit unui studiu al b─âncii elve┼úiene UBS, citat ├«n raportul FTI.

“├Äntr-adev─âr, furnizorii de automobile din Europa ar trebui s─â produc─â cu aproximativ 38% mai pu╚Ťine componente pentru ma╚Öinile electrice, ├«n compara╚Ťie cu o pierdere de aproximativ 17% pentru produc─âtorii de automobile. Studiul eviden╚Ťiaz─â faptul c─â mul╚Ťi dintre ace╚Öti furnizori din UE sunt IMM-uri, care probabil vor lupta mai mult pentru a face tranzi╚Ťia ├«ntr-un interval scurt de timp dec├ót produc─âtorii de ma╚Öini”, se mai arat─â ├«n comunicatul ACEA.

ACEA subliniaz─â c─â industria auto este responsabil─â pentru mai mult de 11% din locurile de munc─â din industria manufacturier─â ├«n UE. ├Äns─â ├«n 14 regiuni din UE, concentrate ├«n Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, Rom├ónia, Suedia ┼či Marea Britanie, sectorul auto reprezint─â chiar mai mult de 20% din locurile de munc─â din industria manufacturier─â. UN avans for┼úat spre automobilele electrice vor afecta ├«n mod dispropor┼úionat locurile de munc─â ├«n aceste regiuni, se arat─â ├«n raportul FTI.

“Produc─âtorii auto doresc s─â fac─â tranzi┼úia spre vehiculele cu emisii zero. Cu toate acestea, ├«ntregul lan┼ú de produc┼úie european va trebui s─â se transforme ├«ntr-un ritm care este sustenabil, care s─â protejeze mediul ┼či viabilitatea pe termen lung a sectorului” a declarat secretarul general de la ACEA, Erik Jonnaert.

 

Comentarii

comentarii