Piața produselor cosmetice anti-poluare, în continuă creștere

Așa cum unii își fac griji de încălzirea globală, așa alții se preocupă din cauza propriei piei. Mai exact, de cum să țină departe efectele poluării de cel mai mare organ, pielea. În timp ce piața cosmeticelor dedicate acestei probleme este în continuă creștere, unii experți se întreabă dacă nu cumva este o găselniță de marketing.

Guvernul din India va publica reglementări pentru măștile anti-poluare

Dior, Clarins, Ren, Kiehl’s, Lancôme, Clinique, dar și alte branduri, precum Nivea (Urban Skin) vând produse care promit că îți protejează tenul de poluarea urbană.

Cererea pentru astfel de produse arată că oamenii sunt conștienți, dar și îngrijorați, de impactul pe care le are poluarea. Studiile au demonstrat că aerul toxic duce la îmbătrânirea prematură a pielii și agravează probleme deja existente, cum ar fi acneea, eczemele și urticaria. Particulele fine de poluare PM2.5 sunt de multe ori mai mici decât porii, prin care pielea respiră, cauzând astfel inflamații care accelerează îmbătrânirea, apariția petelor și a ridurilor, scriu jurnaliștii de la The Guardian.

Cu una dintre cele mai mari piețe de desfacere pentru produsele cosmetice, dar și locul unde se află cele mai poluate orașe din lume, Asia este cea care conduce din punctul de vedere al vânzărilor produselor care promit că protejează tenul de poluare. Lansările produselor cosmetice în această zonă au crescut între 2011 și 2013 cu 40%, iar trendul se păstrează și acum.

Iar tonul dat de Asia este urmat de țările din vest, Marea Britanie având o piață a cosmeticelor anti-poluare estimată la 3,1 milioane de lire sterline. În prezent se fac studii privind produsele de îngrijire anti-poluare pentru păr, iar Franța lucrează la dezvoltarea unei măsurători a eficienței produselor, așa cum se întâmplă cu cremele pentru protecție solară.

Totuși, deși există mulți clienți pentru această piață, unele voci pun sub semnul întrebării aceste noi cosmetice, spunând că ar putea să fie doar o găselniță de marketing pentru a face oamenii să cumpere produse de care nu au nevoie.

bottegaverde.ro

„Poți, în mod foarte eficient, să ții efectele poluării la distanță păstrând o rutină bună de îngrijire, adică să ai grijă să fie bine hidratată, pentru ca bariera sa naturală să fie funcțională”, a declarat pentru The Guardian Sweta Rai, de la Asociația Dermatologilor Britanici.

Potrivit acesteia, a fost demonstrat că antioxidanții ingerați mențin pielea sănătoasă și, deci, o protejează de poluare. Pe lângă asta, ajută mult o dietă echilibrată, un stil de viață activ, ore suficient de somn și lipsa fumatului.

„Industria e foarte bună în a face oamenii să simtă că le lipsește ceva sau că se expun unui pericol, dar eu nu cred asta”, a spus Caroline Hirons, expert în îngrijire.

Dacă ai o rutină de frumusețe, folosești cremă cu protecție solară și, poate, și un ser cu vitamina C, cel mai probabil nu ai nevoie de o anume rutină anti-poluare.

„Oamenii care își fac griji despre impactul aerului toxic asupra pielii lor, ar face bine să se gândească la efectele pe care le are acesta când îl respiră”, a mai spus Hirons.

New Yorker scria în 2017 că cererea pentru produsele anti-poluare nu reflectă frica de a îmbătrâni, ci dorința de a avea control asupra mediului înconjurător din orașe.

Potrivit jurnalistei, rutina de curățare funcționează ca un mecanism de apărare:

„Mă întreb dacă femeile de vârsta mea sunt mai puțin speriate de a arăta mai în vârstă decât suntem de posibilitatea că nu va mai exista o lume în care să arătăm bătrâne”.

spot_img

Ultimele știri