Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

CSR-ul autentic, instrumental pentru managementul reputatiei

Presedinta Green Revolution, Raluca Fiser, arata care e legatura dintre dezvoltarea sustenabila a unei organizatii, imbunatatirea reputatiei acesteia si performanta financiara. “CSR-ul trebuie inclus in managementul reputatiei si in strategia de dezvoltare”, spune ea.

In 2012, MIT Sloan Management Review si BCG au intrebat 2.600 de directori care considera ca sunt cele mai mari beneficii ale dezvoltarii sustenabile pentru organizatia lor. Cei mai multi au indicat imbunatatirea reputatiei drept prim avantaj.

Reputatia este un factor de risc pentru toate organizatiile si trebuie sa fie luata in calcul, laolalta cu riscurile operationale, strategice si financiare. Astfel, organizatiile trebuie sa ia masuri de prevenire a pierderii reputatiei, dar sa si valorifice oportunitati de crestere a reputatiei.

In studiul ”CSR ca asigurare a reputatiei: Primum Non Nocere”, se arata ca masura manageriala corecta pentru prevenirea riscului este asigurarea, iar activitatile de CSR furnizeaza o acoperire partiala impotriva riscului reputational.

Desi CSR-ul este adesea inteles ca fiind echivalent cu binefacerea, de exemplu prin activitati filantropice, acestea nu sunt suficiente pentru a garanta o buna asigurare. La fel de important este sa se evite impactul negativ. Este recomandabil sa se actioneze echilibrat, pentru un efect sinergic asupra reputatiei. O strategie dizarmonica, prin care o companie face atât bine, cât si rau, are consecinte reputationale mai grave decât daca respectiva companie nu ar actiona in niciun fel. Asadar, actiunile pozitive nu le pot sterge pe cele negative. CSR-ul poate actiona ca asigurare doar când compania este consecventa in actiunile sale.

Raportul ”Stakeholderii si reputatia”,produs de Ipsos Global Reputation Centre, releva faptul ca reputatia unei companii influenteaza direct dorinta consumatorilor de a cumpara produsele sau serviciile respectivei companii, credibilitatea comunicarii, eficienta cheltuielilor de marketing, cointeresarea si loializarea angajatilor, increderea investitorilor, inclinatia aparatului legislativ de a sprijini sau descuraja activitatile economice ale respectivei companii, receptivitatea jurnalistilor de a scrie pozitiv sau negativ, deschiderea ONG-urilor de a colabora,  de a lucra pentru respectiva companie.

Green Business Index 2013 premiaza responsabilitatea fata de mediu a companilor din Romania! Inscrie-ti gratuit compania pana la 31 iulie.

spot_img

Ultimele știri