Plătiți pentru a merge cu bicicleta la serviciu

La începutul lunii martie, autoritățile din Milano își anunțau intenția de a promova folosirea bicicletei ca mijloc de transport, plătind locuitorii care merg cu bicicleta la serviciu. Inițiativa face parte dintr-un plan al guvernului italian de a investi 35 de milioane de euro în soluții de mobilitate sustenabilă. Are însă șanse de reușită?

bicicleta milano

Consilierul pe probleme de sustenabilitate al administrației din Milano, Pierfrancesco Maran, speră să își poată pune în aplicare ideea cu banii oferiți de stat: „Vrem să îi răsplătim pe cei care merg la serviciu cu bicicleta. Vom folosi un software deja existent; nu e 100% funcțional, dar nu ne gândim la sume mari.

Autoritățile din Milano vor monitoriza viteza cicliștilor, pentru a determina dacă într-adevăr merg cu bicicleta spre muncă. Totuși, administratorii soft-ului au avertizat că trebuie luate în calcul și ambuteiajele din Milano, care reduc semnificativ viteza de deplasare a mașinilor. Ei se tem că șoferii ar purea păcăli astfel aplicația.

Ideea, aplicată și în alte orașe europene

Autoritățile franceze au experimentat deja sistemul. Într-un program pilot, cetățenii primeau 25 de cenți pentru fiecare kilometru pedalat spre muncă. Același sistem este aplicat și în Massarosa, un alt oraș italian, unde cicliștii pot primi până la 50 de euro pe lună pentru efortul depus.

Cu toate acestea, astfel de programe nu și-au dovedit eficiența. Experții au explicat motivele: în primul rând, este nevoie de infrastructura care să asigure siguranța cicliștilor; apoi, în orașele cu un aer extrem de poluat, nu le poți cere oamenilor să stea prea mult afară; de asemenea, se pare că cicliștii nu sunt prea motivați de economiile pe care le pot face mergând cu bicicleta sau de eventuale recompense, ci de beneficiile mersului pe bicicletă (rapiditate, mișcare).

spot_img

Ultimele știri