Cu bicicletele studentObike în Vama Veche

Doi studenți din București au pedalat, acum câteva zile, timp de 27 de ore până la mare, cu biciclete închiriate de la centrul de bike-sharing studentObike

studentObike

Într-o zi, Cristi și Valentin, doi studenți de 21 de ani, au văzut o postare pe Facebook, prin care o gașcă își anunța plecarea la mare cu longboard-ul și cu bicicletele. Şi-au zis că ce-ar fi să meargă și ei cu bicicletele de la studentObike, pe care le folosesc constant prin oraș.

„Cam așa facem de fiecare dată, ne trece prin cap o idee care pare nebunie, dar până la urmă o punem în practică”, spune Cristi.

Inițial trebuia să mai meargă un coleg cu ei. El ar fi luat și un cort din Slobozia, dar tocmai joi noaptea, când era plecarea, a început o ploaie torențială, iar băiatul cu cortul s-a retras. Au stat puțin pe gânduri și Cristi cu Valentin, acum că nu mai aveau cort. „Ideea-i că tot căminul nostru știa că noi plecăm la mare cu studentObike. Şi mă gândeam cum o să ies dimineață să beau o cafea, și or să zică toți, `da, mă, n-aveați cum să plecați, erați prea nebuni`. Şi-am zis că trebuie să plecăm”, povestește Cristi.

Au ieșit din București la patru dimineața, iar ploaia s-a oprit după vreo două ore. Au făcut mici pauze de cafea, de prânz și de stat un pic întinși la umbra unei păduri. La 12 noaptea au ajuns la Constanța, și-au luat bilete de tren pentru întoarcere și au dormit în gară.

Dimineața au ajuns pe plajă în Vama Veche, și-au luat o bere și au stat de povești cu alți studenți care erau uimiți să vadă pe plajă bicicletele „din Poli”. Unii erau încântați de aventura lor, alții spuneau că sigur au venit cu trenul, de fapt. Cristi le-a spus să se uite pe pagina lor de pe Facebook, unde au poze de pe drum.

Cum nu aveau cort, la sfârșitul zilei au luat trenul din Constanța înapoi spre București.

studentObike

Pe drum n-au întâmpinat mari probleme. „Cel mai nasol a fost drumul între Ciulnița și Slobozia. E un drum de 20 de kilometri care, am înțeles de la alți bicicliști, se numește panta falsă; ai impresia că e drum drept, dar ai de urcat o pantă atât de constantă încât nu o observi. mai bătea și vântul din față, abia reușeam să ne ținem pe bicicletă, pedalam foarte greu. Traficul era infernal, că e zonă de tranzit acolo. Pe porțiunea asta de drum trec și cei care merg pe drumul vechi, spre mare, și cei care coboară de pe autostradă. Fiind aglomerat, mașinile treceau foarte aproape de noi, mai trecea și câte-un tir. Pe stânga și pe dreapta erau numai cruci, că fuseseră multe accidente, aveam impresia că suntem pe-o alee de cimitir. Când am ajuns în Slobozia eram atât de fericit!”, spune Cristi.

I-a încurajat entuziasmul oamenilor de pe drum și al colegilor, care-i sunau să îi felicite și să le spună că sunt eroi.

Cristi și Valentin au mai luat și anul trecut biciclete de la studentObike, dar de anul ăsta au început să iasă cu ele în fiecare zi. Merg doar seara la stație, să prelungească închirierea, păstrând tot aceeași bicicletă. Cristi e încântat că, pe bicicletă, nu rămâne blocat în trafic, cum se întâmplă cu RATB, unde mai și stai câte zece minute să aștepți. Iar el e un om căruia nu-i place să aștepte.

studentObike

De la reluarea proiectului de bike-sharing gratuit studentObike, centrele au înregistrat în jur de 12.000 de închirieri ale bicicletelor oferite de Asociația Green Revolution și Raiffeisen Bank.

Studenții pot folosi bicicletele atât în campusul universitar, cât și în afara acestuia și pot închiria bicicletele pentru maxim 5 ore în timpul zilei și de la ora 18 la ora 12 a doua zi. Echipa Asociației Green Revolution, care deține centrele de bike-sharing, a observat că studenții închiriază bicicletele în medie pentru 2-3 ore, în special pentru agremenet, dar, în mai mică măsură, și pentru deplasare din cămin la cursuri.

Centrele studentObike pot fi găsite în București, în campusurile Politehnică-Rectorat, Politehnică-Regie și Complex Agronomie – Herăstrău, Iași, Facultatea de Construcții, Ploiești, Facultatea de Petrol și Gaze, și Timișoara, Universitatea de Vest.
Mai citește și:

Studenții au dat o mână de ajutor la repararea bicicletelor studentObike

Green Revolution a deschis astăzi centrul studentObike din Timișoara

3.500 de studenți au folosit bicicletele studentObike în două săptămâni de la lansare

Peste 1.000 de studenți au ales bicicletele studentObike într-o săptămână

Centrele de bike-sharing pentru studenți s-au deschis azi în București