Cum au grijă companiile din România de oameni și de mediu

in Companii 21 December 2014 2,425 Views

Protejarea mediului înconjurător devine un capitol tot mai prezent în strategiile de business ale companiilor din România. Grăbite sau nu de Uniunea Europeană să întocmească din 2017 rapoarte de responsabilitate corporativă (CSR), companiile din țara noastră se implică în viața comunităților în care-și desfășoară activitatea. Iar oamenii din CSR consideră că reducerea amprentei de CO2 sau creșterea nivelului de reciclare reprezintă noi provocări și susțin că activitățile eco le influențează profitul.  Noi am întrebat companiile KazMunayGas (fostul Rompetrol), E.ON, IKEA, Carrefour, Samsung și Ursus cum protejează mediul și comunitățile în care activează și iată răspunsurile lor.

 

 

Compania petrolieră Rompetrol (redenumită KMG International), are, din 2007, de când a fost preluată de către kazahii de la KazMunayGas, un buget anual de investiții în mediu de peste 100 de milioane de dolari, care includ modernizarea rafinăriilor Petromidia și Vega. Pe lângă reducerea emisiilor,  Rompetrol a continuat în 2014 parteneriatele cu SMURD și Gala Societății Civile în cadrul programului național ”Împreună pentru fiecare”, lansat în 2009 care vizează implementarea de proiecte de protecția mediului și sănătate, propuse de comunitățile locale, prin parteneriate încheiate între companie, societate civilă și autorități locale. În acest an, au finalizat selecția a 14 proiecte din România și Republica Moldova. Programul de granturi are peste 300.000 de beneficiari direcți și indirecți.

În ultimii șapte ani, E.ON România a susținut cu peste 7 milioane de euro mai multe proiecte de responsabilitate socială și de protecție a mediului. Atenția față de mediul înconjurător  s-a concretizat și prin susținerea unor proiecte prin care au fost amenajate parcuri de joacă pentru cei mici. Pentru amenajarea a nouă spații de joacă din țară și a altor două parcuri recent construite în Cluj și Târnăveni (jud. Mureș) compania a alocat un buget de peste 1 milion de euro. Compania se declară prietenoasă cu mediul începând de la propriile birouri în care a implementat un sistem de colectare selective a deșeurilor. Din 2012, E.ON a demarat proiectul „Energie în școlile copilăriei”, prin intermediul căruia a înlocuit instalațiile de iluminat din 17 unități de învățământ din 6 județe din Moldova. Prin schimbarea a 3.400 de corpuri de iluminat și a 7.000 de tuburi fluorescente ecologice, a fost redus cu 16% consumul de energie în aceste unități. Compania consider că micșorarea impactului asupra mediului e un avantaj și în partea de business, pentru că va fi văzută cu ochi mai buni de clienți, parteneri de afaceri și angajați.

Samsung  Electronics România se laudă cu materiale reciclabile pentru manualele de folosire a dispozitivelor și cu încărcătoarele eficiente ale telefonului Galaxy S5, confecționate dintr-un material plastic reciclabil, care se degradează natural, fiind inscripționate cu tuș din soia, fără solvenți petrolieri, pentru a preveni contaminarea solului și a apelor. Legat de colectarea deșeurilor, compania are un parteneriat cu Ecotic pentru colectarea DEEE-urilor. În cele două ediții ale acțiunii, au fost colectate 12 tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice, peste 700 de persoane predând DEEE-uri la punctele de colectare special amenajate în proiect.

Anul acesta, lanțul de hipermarketuri Carrefour România a avut două proiecte mari pe mediu. Primul a fost implemenarea proiectului Sigurec, inițiat împreună cu Green Group, în 2013, sub forma unei stații-pilot la Buzău. ”Proiectul a continuat în mai multe orașe în care suntem prezenți cu rețeaua noastră de hipermarketuri, ajungând astfel la 13 stații până în acest moment. Prin intermediul acestora, aparatul poate colecta de la clienți peste 10 tipuri de deșeuri (PET-uri, doze, echipamente din electronice și electrocasnice, carton). Mai mult, pentru o parte din deșeurile colectate, clienții sunt recompensați cu vouchere pe care le pot utiliza în Carrefour. Valoarea lor depinde de tipul deșeului și de cantitatea depusă”, potrivit reprezentanților Carrefour România. Al doilea proiect are ca scop încurajarea colectării selective a bateriilor uzate. Clienții Carrefour care depun patru baterii uzate în urnele speciale de la recepție clienți primesc o baterie nouă, marca proprie Carrefour. Cele două proiecte vor continua și anul viitor.

În magazinul IKEA din București, energia achiziționată este 100% din surse regenerabile, iar 73% dintre deșeurile generate în 2014 au fost reciclate. De asemenea, catalogul IKEA a devenit publicația cu cel mai mare tiraj tipărit pe hârtie 100% certificată de Asociația pentru Certificare Forestieră (Forest Stewardship Council- FSC). Standardul FSC atestă că hârtia provine din lemn din păduri administrate corespunzător, din surse controlate și din materiale reciclate.

Pentru a reduce consumul de apă și energie, Ursus Breweries a investit în ultimii ani peste două milioane euro în diverse proiecte de eficiență energetică. O altă noutate o reprezintă reducerea consumului de electricitate și energie pentru încălzire. Au fost realizate investiții în diverse sisteme care permit economisirea de energie, epurarea aerului, cât și în instalații de biogaz. Ursus Breweries a continuat și în 2014 parteneriatul cu Let’s Do It, Romania, implicându-se, astfel,  în ecologizarea zonelor din jurul apelor, participând activ la protejarea resurselor de apă, parte din ecosistemele locale, utilizate în comun de comunitățile locale, cât și în activitățile companiei.

Ce părere aveți de implicarea companiilor în problemele de mediu ale comunităților în care activează?

Citește și:

CSR: Fundația Ronald McDonald sprijină de 40 de ani copiii

Cea mai importantă săptămână de CSR din România

 

Comentarii

comentarii