Cum văd românii schimbările din societate

Ashoka, organizația mondială pentru sprijinul antreprenorilor sociali, a publicat primul studiu despre atitudinea și percepția românilor asupra agenților schimbării din societate, realizat de Reveal Marketing Research.

Studiul ne ajută să înțelegem mai bine cum pot fi aduse schimbări de profunzime în România anului 2019. Observăm că gererația tânără manifestă o preocupare mai ridicată pentru nevoile prezente ale societății (sănătate, spirit civic, schimbări climatice) iar gererațiile mai înaintate în vârstă au o încredere mai mare în educație, indiferent că este realizată acasă, la școală sau pe cont propriu. Vom folosi informațiile să ajutăm inovatorii din rețeaua Ashoka să producă schimbare în felul lor personal, tinând cont că motivațiile pot varia în funcție de vârstă, mediu și gen”, a declarat Corina Murafa, Country Director, Ashoka Romania

[box type=”info” ]

Principalele concluzii ale studiului

  • 74% dintre respondenți se consideră agenți ai schimbării. Se observă un procent semnificativ mai mare decât media în cazul tinerilor între 18-24 ani (81%) și al maturilor de peste 55 de ani (78%).
  • Autoeducația este considerata principalul factor care a contribuit la aceasta atitudine, în 98% din cazuri, urmata de educația primită acasă și nevoile prezente ale societății. Respondenții de peste 25 de ani (98%) pun mai mult preț pe autoeducare decât cei de 18-24 de ani (93%).
  • 95% dintre respondenti au declarat că își doresc să își educe copiii să devină „agenți ai schimbării”. Cei care au răspuns negativ la această întrebare sunt majoritar bărbati (59%) de peste 45 de ani (53%), cu copii (64%).
  • 86% dintre respondenți admit că schimbarea în societatea în care trăim începe cu fiecare dintre noi, 35% consideră că instituțiile statului ar putea schimba în bine mediul în care trăim, iar 1 din 4 atribuie acest lucru persoanelor publice, artiștilor și organizațiilor non-profit.
  • Femeile (96%) își doresc mai mult să își crească copiii să devină agenți ai schimbării (94%).
  • Potrivit respondenților, factorii care contribuie mai puțin la atitudinea de agent al schimbării sunt prietenii, cunoștințele (72%) și influența externă / modelele occidentale (66%)

[/box]

Remarc în rezultatele acestui studiu nivelul de implicare și energia tinerilor. Ne-am axat în ultimul an pe înțelegerea segmentelor tinere de vârstă, iar rezultatele studiilor realizate ne dau speranță. Vedem o generație bine informată, dornică de implicare socială dar și cu mult mai atentă la nevoile curente ale societății. Dacă ar fi sa-i descriu pe tinerii Z într-un cuvânt, as spune că sunt “ageri” iar asta s-ar traduce pentru orice organizație care vrea să conteze pentru această generație în strategii transparente și autentice”, a comentat Silvia Luican, Managing Partner la Reveal Marketing Research.

Eșantionul a fost de 1005 respondenți (52% femei și 48% bărbați), cu vârsta de peste 18 ani (10% 18-24 ani, 23% 25-35 ani, 25% 35-44 ani, 21% 45-55 ani și 21% peste 55 ani). 55% din respondenți au absolvit studii superioare, 37% studii medii și 8% studii primare. Eroarea de eșantionare este de 3%.

spot_img

Ultimele știri