Dana Dobre, Mondelez: ”Sustenabilitatea devine o normă”

in Business, CSR 14 December 2018 69 Views

Sustenabilitatea devine o normă, iar trendurile par să se îndrepte către consum etic, sustenabilitate la raft, sănătate şi well-being, branduri etice, transabilitate completă, atenţie acordată economiei circulare şi plasticului, zero waste şi risipa alimentară, tehnologie şi start-upuri, parteneriate, transparenţă, potrivit declarațiilor Danei Dobre, Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez România, în cadrul CSR Overview 2018.

Sunt din ce în ce mai mulţi consumatori care aşteptă mai degrabă ca acţiunile să vină din partea companiilor, şi atunci îşi mută încrederea dinspre guverne către companii. Pun capital social în spatele organizațiilor responsabile şi atunci guvernele se simt ameninţate şi pentru a reechilibra balanţa, acestea acţionează – prin protejarea interesului naţional, practicarea de taxe, astfel încât să pară nişte guverne mai morale. Avem de exemplu, un proiect de lege prin care se solicită taxarea băuturilor răcoritoare pentru conţinutul de zahăr pe care îl au. În ceea ce priveşte sustenabilitatea la raft, din ce în ce mai multe companii îşi vor menţiona pe etichete faptul că produsele lor sunt fabricate în mod responsabil.”, a spus Dana Dobre.

Prezentă în cadrul conferinței,Oana Ciobanu, HR & CSR Manager, UP România, a adus în discuţie conceptul parteneriatului în acţiunile de CSR.

Dincolo de politicile de CSR, un comportament responsabil presupune stabilirea şi comunicarea internă a politicii de responsabilitate socială, propuneri de acţiuni, proiecte, cauze sau susţinerea de ONG-uri, animarea internă, recompensarea şi promovarea bunelor practici şi a iniţiativelor personale”, a spus Oana Ciobanu.

Dintre exemplele de inițiative pe care UP România le practică, Oana a amintit implicarea angajaţilor în acţiuni şi evenimente deja devenite ”tradiţionale” – Târgul de fapte bune, Crosul Casiopeea, susţinerea cauzelor din cadrul Bucharest Marathon, dar și încurajarea comportamentului responsabil în situații diverse, cum ar fi reciclarea selectivă sau reducerea consumului de resurse.

De asemenea, Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgariaa vorbit despre proiectele de responsabilitate socială desfăşurate în acest an şi care sunt cauzele pe care le susţine JYSK. Printre iniţiativele enumerate, a fost menţionată susţinerea proiectului pilot Servicii Comunitare pentru Copii implementat de UNICEF în 45 de comunități din județul Bacău, colaborarea cu Hope and Homes for Children, care presupune amenajarea caselor de tip familial HHC JYSK în totalitate cu mobilier şi decoraţiuni JYSK. Din aceeaşi categorie face parte şi proiectul mobilarea Centrului de resurse și referință în autism Micul Prinț Bistrița.

În ultimul an 63% din populația adultă urbană a făcut cel puțin o donație în bani

Oana Dumitriu, Director, Fundaţia Ringier a adus în discuție importanţa unei strategii de CSR într-o companie, despre avantajele unei companii care investeşte în CSR, precum şi despre reacţiile consumatorilor la acţiunile de CSR ale companiilor.

În ultimul an 63% din populația adultă urbană a făcut cel puțin o donație în bani către una din categoriile: ONG; biserică; grădiniţă sau şcoală; spital, centru medical; persoane/familii aflate în dificultate. În cadrul populației urbane adulte avem un total de 4,8 milioane donatori. 17% dintre donatori declară că donează constant unei organizații. Donează de mai mulți ani sau au donat de mai multe ori în ultimul an”, a declart Oana Dumitriu.

O acțiune de CSR nu este un act filantropic sau un instrument de marketing. Filantropia rezolvă o problemă, nu o cauză, iar inițiativele de CSR ar trebui să se focuseze pe niște motive, nu pe niște ajutoare punctuale, deoarece la mijloc sunt obiective de schimbare socială și putem defini, desigur acțiunile de CSR ca fiind investiții în infrastructură. Noi, de exemplu, la Code For Romania avem săptămânal conferințe prin telefon cu potențiali parteneri, investitori, doar pentru a ne cunoaște, pentru a descoperi dacă avem aceeași viziune și valori și dacă pe termn lung putem dezvolta colaborări care să aducă un impact social”, a punctat Bogan Ivănel, CEO, Code for Romania.

Comentarii

comentarii