De ce bicicleta încă nu este privită ca mijloc de deplasare în București

Dincolo de suportul declarativ al populației pentru acest mijloc de deplasare, bicicleta nu este luată, la modul real, în considerare ca alternativă la modalitățile curente de deplasare din
București. Concluzia reiese din datele unui sondaj de opine care a avut ca obiectiv revelarea barierelor și a soluțiilor ce pot încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport.

Deși peste 98% din participanții la sondaj apreciază că dezvoltarea acestui mijloc de deplasare ar fi un lucru bun sau foarte bun pentru București există o puternică reticență în utilizarea bicicletei. Motivul invocat pentru evitarea sau utilizarea limitată a acestui mijloc de deplasare este percepția generală cu privire la faptul că Bucureștiul nu este un oraș prietenos pentru utilizatorii de biciclete (94%) .

Cât de eficient este programul “Bicicliști în București” și cum poate fi îmbunătățit

Interesant este faptul că cei ce au experimentat mersul cu bicicleta prin București au o părere moderată cu privire la cât de prietenos este orașul pentru bicicliști, comparativ cu cei care nu au folosit bicicleta în oraș.

Sursa: Asociația Institutul Verde

Principalele bariere în calea utilizării bicicletei ca mijloc de deplasare sunt considerate a fi riscul de accidente (71%), poluarea din trafic (67%) și lipsa infrastructurii de parcare atât în zonele de destinație cât și în zonele de reședință (57%). Lipsa infrastructurii de parcare este asociată cu riscul crescut de a fi furată bicicleta, risc indicat de 88% dintre respondenți.

Sursă: Asociația Institutul Verde

De asemenea, percepția bicicliștilor cu privire la riscul de accidente este mult mai mică decât în cazul persoanelor care nu au experimentat mersul pe bicicletă prin București. Riscul de accidente este însă un sentiment puternic resimțit de 54% dintre cei ce utilizează bicicleta pentru deplasare urbană. Confortul mental de a nu te teme de un eventual accident la fiecare ieșire cu bicicleta este valabil pentru numai 12% dintre bicicliști.

Sursă: Asociația Institutul Verde

În ciuda acestor impedimente 75% din respondenți declară că își doresc să utilizeze bicicleta ca mijloc de deplasare. În cele mai multe cazuri, bicicleta este o alternativă la mersul pe jos și nu neapărat la utilizarea automobilului.

Sursă: Asociația Institutul Verde

Profilul socio-demografic al utilizatorilor de biciclete în trafic arată că aceștia sunt persoane cu studii superioare (86%), preponderent bărbați (76%), lucrează în sectorul privat (66%) și
au vârsta cuprinsă între 25 și 35 ani. Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 731 de subiecți din București în perioada iunie – august 2017.

Am putea avea în curând o lege a bicicletei! Cinci deputați și-au asumat inițierea proiectului legislativ

spot_img

Ultimele știri