Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Deseurile de pe nava Flaminia vor valorificate in Romania, si nu eliminate

Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a primit de la autoritatea competenta din Germania, Niedersächsische Gesellschaft zur Endablagerung von Sonderabfall mbH (NGS), documentatia privind transferul transfrontier din Germania catre Romania a unor cantitati de deseuri metalice si namol, aflate la bordul navei MSC Flaminia.

Pe baza informatiilor primite, ANPM a aprobat, in data de 15.03.2013, documentul de notificare mentionat. Cele doua tipuri de deseuri urmeaza a fi valorificate in Romania, nu eliminate, prin operatori economici autorizati”, spun reprezentantii ANPM.

Din documentele transmise a rezultat ca nava MSC Flaminia, proprietate a unui armator german, a fost avariata in anul 2012, in urma unui incendiu izbucnit la bord in timpul unui voiaj in care transporta containere cu diverse marfuri.

Dupa stingerea incendiului si descarcarea tuturor marfurilor care au putut fi recuperate, la bordul navei au ramas deseuri generate in urma incendiului si a interventiei pompierilor.

90% din apa uzata rezultata in urma stingerii incendiului a fost descarcata si transportata in vederea tratarii in Danemarca.

Pe nava au fost pastrate deseuri intr-o cantitate minimala care sa asigure stabilitatea navei si siguranta voiajului pana la santierul de reparatii.

Armatorul a semnat un contract de reparatie cu santierul naval SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA (DMHI).

“De asemenea, in cazul in care pe nava vor fi identificate tipuri sau cantitati suplimentare de deseuri, care nu pot fi valorificate in instalatii din Romania, acestea vor fi transportate in alte state membre UE, tot conform prevederilor legislatiei mentionate”, au mai precizat reprezentantii ANPM.

Totodata, printre altele, se mai mentioneaza faptul ca pe parcursul procesului de descarcare a deseurilor de pe nava vor rezulta ape uzate (de exemplu din spalarile care se fac inaintea taierii deseurilor metalice), care vor fi tratate intr-o prima etapa la fata locului, in instalatii mobile.

In cazul in care se va constata prezenta produselor petroliere in apele tratate, acestea vor fi transportate catre o statie de epurare a unui operator economic din judetul Prahova, specializata si autorizata pentru epurarea apelor uzate provenite din rafinarii.

Nava transporsta 150 de containere cu substante periculoase

MSC Flaminia a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in luna iulie 2012. Intre cele 2.876 de containere pe care le transporta, de la Charleston, SUA, catre Antwerp, Belgia, in jur de 150 contineau substante chimice clasificate ca deseuri periculoase. In incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate partial aproximativ 120 de containere cu astfel de substante.

Decontaminarea va fi facuta de trei firme specializate in domeniu: Uni-Recycling din Bucuresti, Setca.

spot_img

Ultimele știri