Deutsche Bahn va folosi din 2024 trenuri cu hidrogen

in Poluare, Transport 25 November 2020 112 Views

Compania feroviar─â german─â de stat Deutsche Bahn (DB) ┼či Siemens Mobility au ├«nceput s─â dezvolte trenuri cu celule de combustibil cu hidrogen ╚Öi o sta╚Ťie de alimentare care va fi testat─â ├«n 2024 ├«n cadrul unui┬áproiect pilot prin care se ├«ncearc─â folosirea trenurilor care func┼úioneaz─â cu hidrogen ├«n locul celor alimentate cu motorin─â.

 

Din 2024, în landul Baden-Wuerttemberg ar urma să circule trenul cu hidrogen produs de Siemens, care va avea o autonomie de aproximativ 600 de kilometri. Noile trenuri de la Siemens ar urma să înlocuiască cele 1.300 de trenuri care încă funcţionează cu motorină în Germania.

Noul motorul cu hidrogen va economisi aproximativ 330 de tone de CO2 ├«ntr-un an. . Aceste trenuri pot fi implementate de DB ca o modalitate de a devini neutr─â din punct de vedere climatic ╚Öi s─â ├«nlocuiasc─â vehiculele diesel cu sisteme de ac╚Ťionare alternative.

Sistemul format din trenuri ╚Öi infrastructur─â este destinat s─â ├«nlocuiasc─â seturile de trenuri diesel care func╚Ťioneaz─â pe rute regionale ╚Öi s─â reduc─â ├«n continuare emisiile de CO2. Trenul va fi testat timp de un an ├«n regiunea din jurul ora╚Öului T├╝bingen.

Prototipul, care va fi construit de Siemens, se bazează pe rama electrică Mireo Plus, care va fi echipată cu celule de combustibil pentru a transforma hidrogenul și oxigenul în energie electrică la bord și cu o baterie, au spus ambele companii.

ÔÇ×Trenurile noastre cu hidrogen sunt capabile s─â ├«nlocuiasc─â pe termen lung trenurile cu motorin─âÔÇŁ, a spus Peter Michael, director executiv pentru mobilitate al Siemens.

Noul prototip va fi alimentat în 15 minute, va avea o autonomie de 600 km și o viteză maximă de 160 km/oră.

Trenurile cu hidrogen reprezintă opţiunea ecologică pentru reţelele de cale ferată care nu sunt încă electrificate. În Germania, 39% din reţeaua de cale ferată nu este electrificată.

Transportul feroviar trebuie decarbonizat pe termen lung ├«n conformitate cu obiectivele climatice na╚Ťionale ╚Öi ale Uniunii Europene.

De asemenea, Deutsche Bahn ├«ncearc─â trenurile hibride, alimentate cu motorin─â ┼či cu baterii, dar este interesat─â ┼či de trenurile alimentate exclusiv cu baterii.

Deutsche Bahn vrea să majoreze procentul de energie regenerabilă folosit în reţeaua sa de la 60% în prezent la 100% până în 2038.

ÔÇ×Vedem un poten╚Ťial de pia╚Ť─â de 10.000-15.000 de trenuri ├«n Europa, care va trebui ├«nlocuit ├«n urm─âtorii 10-15 ani, cu doar 3.000 ├«n GermaniaÔÇŁ, a spus Peter pentru Reuters

Fiecare tren va costa ├«ntre cinci ╚Öi 10 milioane de euro, cre├ónd un poten╚Ťial de pia╚Ť─â de 50-150 miliarde de euro ├«n ansamblu.

Transportul feroviar este perceput ca un sector strategic pentru autorit─â┼úile din Germania, care inten┼úioneaz─â s─â modernizeze calea ferat─â ├«n cadrul unei politici de ecologizare a transporturilor. Un acord semnat ├«n luna ianuarie de Guvernul german ┼či Deutsche Bahn prevede investi┼úii suplimentare ├«n sectorul feroviar p├ón─â ├«n 2030, ├«n valoare de 62 miliarde de euro din partea Berlinului ┼či de 24 miliarde de euro din partea grupului feroviar.

Cite┼čte ┼či:

Mașina rămâne mijlocul de transport preferat în interiorul orașului
GreenTech, prima companie european─â care ob╚Ťine certificate de carbon pentru pia╚Ťa voluntar─â, din activitatea de reciclare

Comentarii

comentarii