DHL: “Am redus amprenta de carbon cu 17,9% față de 2014, concomitent cu creșterea numărului de piese transportate”

in Interviuri 23 November 2015 216 Views

DHL Express a fost desemnată compania cu cea mai bună performanță de mediu din România, potrivit Green Business Index 2015, competiție anuală care evaluează performanțele de mediu ale companiilor prezente pe piața românească.

Marinela Nedelcu – Quality & Environment Specialist DHL International Romania SRL (stânga)

Marinela Nedelcu – Quality & Environment Specialist DHL International Romania SRL (stânga)

Care este viziunea DHL în ceea ce privește managementul mediului?

DHL este parte din Deutsche Post DHL Group, grupul lider pe piața de servicii de curierat expres și logistice din lume. Fiind una din cele mai mari companii care furnizează servicii de logistică la nivel mondial, cu prezență în peste 220 de țări și teritorii de pe toate continentele, DHL transportă bunuri, valori și informații în întreaga lume.

Responsabilitatea corporativă este parte integrantă a strategiei noastre. Având motto-ul „Responsabilitate pentru viață”, ne concentrăm pe protecția mediului înconjurător (GoGreen), pe managementul dezastrelor (GoHelp) și pe educație (GoTeach) și susținem voluntariatul angajaților (prin programul Global Volunteer Day sau Fundația Living Responsibility).

Protecția mediului este, așadar, primul și unul din cei 3 piloni de bază ai strategiei noastre privind responsabilitatea corporativă, prin care ne demonstrăm preocuparea constantă în reducerea impactul asupra mediului.

 Care sunt domeniile în care DHL excelează în performanțe de mediu și care sunt inițiativele sau practicile adoptate în aceste domenii?

Fiind o companie de logistică, este evident că aspectele de mediu cele mai importante asociate operațiunilor DHL sunt legate de activitatea de transport. Fiind conștienți că transportul este generator de emisii de gaze cu efect de seră, principala cauză a schimbărilor climatice, DHL a inițiat programul de protecție a mediului denumit GoGreen, prin care am adoptat obiective îndrăznețe de reducere a amprentei de carbon, asumându-ne astfel responsabilitatea față de mediu. Obiectivul major al programului GoGreen este ca, până în anul 2020, să reducem cu 30% amprenta de carbon, raportată la anul de bază 2007.

În linie cu obiectivele strategice de mediu ale DHL, la nivel local, în anul 2014 am desfășurat o serie de acțiuni de conștientizare privind mediul, printre care o campanie internă derulată timp de două luni, începând cu Ziua Internațională a Mediului, concursul Reciclează la Puterea a 4-a, unde angajații s-au întrecut timp de 4 luni în cele peste 50 de locații din România pentru cele mai mari cantități de hârtie colectată pentru a fi reciclată și cele 6 Lectii de Toamnă, un proiect de comunicare cu eco-sfaturi lansat la 14 Septembrie.

Trăgând linie, ceea ce putem afirma ca rezultat final pentru DHL Express Romania este că în 2014 am redus amprenta de carbon cu 17.9% față de anul precedent, concomitent cu creșterea cu 7.4% a numărului de piese transportate, ceea ce arată că putem să creștem afacerea și să reducem impactul asupra mediului în același timp.

Există și alte domenii în care credem că excelăm, chiar participarea la Green Business Index ne-a confirmat că adoptarea și implementarea politicii de mediu a dat rezultate bune, asigurându-ne nu doar de conformarea cu legislația de mediu, ci mergând mai departe la performanțe foarte bune în domenii precum managementul deșeurilor sau reducerea impactului asupra mediului pe diferite componente.

Care ar fi aspectele unde compania dumneavoastră consideră că există oportunități de îmbunătățire a performanțelor de mediu?

Îmbunătățirea continuă – aplicată inclusiv aspectelor de mediu relevante pentru activitatea DHL – este una din trăsăturile esențiale în Compania noastră, și nu este un slogan, ci noi o măsurăm practic. De aceea, noi credem că ambiția noastră de a rămâne liderul pieței ne obligă să fim și cei mai responsabili față de mediu. Este motivul pentru care, în perioada următoare, vrem să îmbunătățim performanțele în transportul sustenabil, prin înlocuirea combustibililor fosili cu cei proveniți din surse regenerabile. De asemenea, vrem să fim mai mult prezenți în comunitățile unde ne desfășurăm activitățile aici, în România, prin dezvoltarea de noi proiecte comunitare de mediu, inclusiv în cele peste 50 de locații din țară.

Cum se implică managementul de vârf al DHL în implementarea inițiativelor și standardelor de mediu superioare în companie?

DHL este conștientă că, în lipsa implicării active a conducerii de vârf în implementarea și încurajarea aplicării în practică a politicilor, standardelor și inițiativelor noastre de mediu, obiectivele stabilite nu ar putea fi atinse. De aceea, în DHL există 5 piloni sau direcții practice prin care politica de mediu este implementată, și anume:

  1. Acționăm Transparent cu privire la impactul generat asupra mediului, accentul fiind pus pe amprenta de carbon
  2. Îmbunătățim eficiența, urmărind constant minimizarea impactului asupra mediului prin tehnologii alternative și prin optimizarea rețelelor noastre globale de transport.
  3. Mobilizăm Angajații, prin consolidarea cunoștințelor lor de mediu și prin a-i încuraja și ajuta să se implice în inițiativele DHL în domeniul mediului.
  4. Generăm valoare, asigurându-ne că programele și acțiunile noastre au rezultate tangibile, măsurabile.
  5. Demonstrăm Leaderhip, acționând ca lideri și model pentru companiile din domeniul nostru de activitate, prin promovarea tehnologiilor ecologice și angajându-ne alături de persoanele și organizațiile interesate.

Care au fost cele mai mari provocări în GBI 2015? 

Am apreciat în GBI consecvența organizatorilor în a se autodepăși cu fiecare ediție, pentru a ne oferi sanșa de a conștientiza multiplele căi de impact asupra mediului, de identificare a punctelor nevralgice sau forte, dar și de a ne oferi oportunitatea de a împărtăși soluții pentru a ne menține prietenii mediului, atât la serviciu, cât și în cadrul familiei, promovând o cultură a responsabilității față de mediu.

Asociația Green Revolution i-a premiat săptămâna trecută câștigătorii Green Business Index, o competiție anuală care evaluează performanțele de mediu ale companiilor prezente pe piața românească. Dintre cele 260 de companii înscrise, peste 20 au obținut premii pentru acțiunile lor din domenii precum dezvoltare sustenabilă, utilizarea resurselor, impactul asupra mediului sau managementul deșeurilor.

DHL Express, Hochland, Danone, Grup Servicii Petroliere și JW Marriott sunt companiile cu cele mai bune performanțe în domeniul protejării mediului în anul 2014.

Citește și:

 

 

Despre autor: Cosmin Zaharia

Comentarii

comentarii