Disneyland Paris interzice paiele din plastic şi doreşte să îşi valorifice mai bine deşeurile

in Business, Companii, Deseuri, Energie, Impact, Proiecte, Strategii 19 April 2019 38 Views

Disneyland Paris a anunţat mai multe iniţiative pentru a-şi limita impactul asupra mediului, evocând o taxă de “valorificare” a deşeurilor. Astfel, a interzis paiele din plastic în perimetrul parcului de distracţii, care primeşte aproximativ 15 milioane de vizitatori în fiecare an.

Parcul Disneyland Paris, prima destinaţie turistică privată din Europa, amenajat în Marne-la-Valee, o localitate aflată în apropiere de Paris, are peste 16.000 de angajaţi şi produce circa 9 tone de deşeuri pe an.

Potrivit declaraţiilor coordonatoarei departamentului de mediu Nicole Ouimet-Herter, 19.000 de tone de deşeuri au fost produse în acest parc pe durata anului trecut.

Carton, sticlă, hârtie, ambalaje: 20 de categorii de deşeuri sunt triate înainte de a fi expediate spre companii specializate în tratarea lor. În paralel, aproximativ 8.000 de tone de alte deşeuri sunt incinerate printr-o metodă ce permite “recuperarea de energie”. 

“În prezent, avem o rată de valorificare ‘a materiei’ de 50% pentru deşeurile operaţionale şi prevedem că vom atinge 60% în 2020”, a precizat Nicole Ouimet-Herter. 

Legea privitoare la tranziţia energetică, adoptată în Franţa în 2015, a fixat ca obiectiv de valorificare a deşeurilor un procent de 65% ce trebuie atins în 2025. 

Începând de joi, Euro Disney, compania care administrează Disneyland Paris şi filială a grupului american The Walt Disney Company, va înlocui paiele din plastic cu paie din hârtie 100% biodegradabile, “distribuite vizitatorilor la cerere” şi produse în Franţa. 

Parlamentul European a fixat pentru anul 2021 sfârşitul comercializării în cadrul Uniunii Europene a produselor din plastic de unică folosinţă. 

Disneyland Paris a anunţat, de asemenea, că începând de săptămâna viitoare “pungile din plastic acordate sistematic la casele de marcat” în timpul cumpărăturilor vor fi înlocuite cu pungi “fabricate în procent de 80% din material plastic reciclat”, vândute cu preţuri cuprinse între 1 euro şi 2 euro. 

Totodată, începând din luna iunie, mai multe dintre cele opt hoteluri din interiorul parcului nu vor mai oferi în sălile de baie gel de duş şi şampon în mici flacoane individuale, ci în ambalaje mari şi “reîncărcabile”. 

Euro Disney lucrează în prezent şi la un proiect de instalare a unor panouri solare pentru “a creşte procentul de utilizare a energiilor regenerabile” – care reprezintă 10% din consumul total actual al parcului. 

“Adoptăm acţiuni concrete pentru a ne reduce impactul asupra mediului, dar deţinem şi o forţă de ‘fermecare’ a copiilor. Vrem să avem o influenţă pozitivă asupra lor, pentru ca ei să îşi dorească să protejeze natura”, a subliniat Mireille Smeets, directoarea departamentului RSE (Responsabilitate socială a companiei) în cadrul Euro Disney. 

În prezent, sursele de energie regenerabilă reprezintă doar 10% din energia electrică utilizată.

Comentarii

comentarii