E.ON şi MOL dezvoltă, în România, o reţea de 40 de staţii  de încărcare a vehiculelor electrice

E.ON şi MOL vor dezvolta, în România, o reţea naţională de 40 de staţii  de încărcare a vehiculelor electrice. Investiţia, care va începe în acest an şi se va încheia în 2020, va fi susţinută cu finanţare nerambursabilă din fonduri europene, și face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit NEXT-E, care vizează dezvoltarea unei reţele pan-europene de staţii de încărcare ce va traversa şase ţări.

E.ON şi MOL dezvoltă, în România, o reţea de 40 de staţii  de încărcare a vehiculelor electrice

Comisia Europeană a anunţat, în data de 23 iunie, că proiectul NEXT-E a fost selectat pentru a primi fonduri prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), cu o cofinanţare recomandată de 18,84 milioane euro, acesta reprezentând un grant pentru a susţine dezvoltarea unei reţele de încărcare a vehiculelor electrice.

Prin intermediul proiectului NEXT-E vor fi instalate 222 de staţii standard de încărcare rapidă (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultrarapidă (150-350 kW), creându-se astfel o infrastructură esenţială pentru încărcarea vehiculelor electrice în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România.

Proiectul a fost selectat dintre 152 de proiecte din domeniul transporturilor, numărul iniţial al proiectelor fiind 349, cu o sumă totală solicitată pentru co-finanţare CEF de 7,5 miliarde Euro.

În Romania vor fi instalate, în cadrul acestui proiect, 40 staţii de încărcare rapidă a vehiculelor electrice. Un număr de 19 staţii vor fi instalate de către E.ON Energie România, care va susţine această investiţie printr-o finanţare nerambursabilă din fonduri europene, în valoare de peste 1 milion de euro. Alte 21 de staţii vor fi instalate de către MOL România.

Staţiile de încărcare rapidă vor fi amplasate în perimetrele unităţilor din reţeaua de distribuţie a carburanţilor operată  MOL şi vor urmări acoperirea unor puncte importante de pe traseul a trei rute de transport rutier: Arad-Bucureşti-Constanţa (culoar IV pan-european), Sebeş-Târgu Mureş-Iaşi şi Suceava-Bucureşti-Giurgiu (parţial culoar IX pan-european).

Studiu de piaţă pe partea de e-mobilitate

În cadrul proiectului se va realiza şi un studiu complex de piaţă pe partea de e-mobilitate, care va indica cea mai bună strategie şi cele mai eficiente abordări, din punct de vedere al costurilor, a infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice şi a prestării de servicii, în vederea impulsionării utilizării de vehicule electrice în regiune, conectând astfel ţările din Europa de Vest cu cele din zona de coeziune a proiectului şi transformând conducerea unei maşini într-o experienţă confortabilă, bazată 100% pe electricitate.

Planurile detaliate de reţea şi studiile vor fi urmate de un proiect-pilot în două etape, care va include montarea de încărcătoare rapide şi de încărcătoare ultrarapide, care vor rezulta într-un plan final de implementare la nivel regional a vehiculelor electrice şi într-un plan etapizat. Activităţile aferente proiectului au început în 2017, prin lansarea unor activităţi cu întindere pe mai mulţi ani, fiind planificate a se încheia până la 31 decembrie 2020.

În paralel, separat faţă de proiectul NEXT-E, E.ON România a instalat deja șapte staţii de încărcare a autovehiculelor electrice şi a început un program de completare a propriei flote cu maşini cu emisii zero. Trei dintre acestea sunt funcţionale la sediile E.ON din Iaşi, Târgu Mureş şi Bucureşti, iar celelalte patru în Iaşi, în locaţii ale unui dealer auto şi la Universitatea Tehnică. Totodată, trei autovehicule electrice VW au intrat recent în flota companiei.

spot_img

Ultimele știri