Săptămânile eco-turistice ale României: șapte filme, în șapte săptămâni

in EcoLIFESTYLE 29 November 2019 91 Views

Pentru șapte săptămâni la rând, publicul va putea vedea, online, filme despre șapte eco-destinații, văzute prin obiectivul fotografului de natură Mihai Moiceanu. Primul film prezentat în cadrul inițiativei „Săptămânile ecoturistice ale României” este „Descoperă Eco-România”.

Foto: Marius Irimia

În săptămânile care urmează vor fi lansate, pe rând, pe canalul de Youtube „Descoperă Eco-România”, filme despre Țara Hațegului – Retezat, Ținutul Zimbrului, Eco Maramureș, Băile Tușnad și împrejurimile, Țara Dornelor, Pădurea Craiului, Colinele Transilvaniei.

„Suntem în acest moment, după un demers de peste cinci ani, în care s-a lucrat profesionist la nivelul fiecărei destinații, pe infrastructură ecoturistică, calitatea serviciilor, informare și semnalizare”, declară Andrei Blumer, președintele Asociației de Ecoturism din România.

Aceste destinații cumulează o ofertă de 200 de produse și servicii, care sunt disponibile pentru iubitorii de natură, mișcare în aer liber, taifas cu localnicii și mâncare gustoasă. În acest moment, în rețeaua ecoturistică, sunt peste 180 de pensiuni, peste 1.700 de kilometri de trasee de drumeție, cicloturism și trasee tematice. De asemenea, s-a depășit cifra de 100.000 de turiști găzduiți, cu peste 250.000 de înnoptări.

Programul „Dezvoltarea destinațiilor ecoturistice în România” este o inițiativă comună a Romanian-American Foundation și a Fundației pentru Parteneriat și este implementat de șapte unități de management de destinație, coordonate de Asociația de Ecoturism din România.

„Este o premieră pentru România existența unui program de finanțare pe un subiect bine definit cum este destinația de ecoturism, pe o durată așa de lungă. Vorbim de două module de finanțare de 4 ani fiecare, care au început în 2015 și vor continua cel puțin până în 2023”, subliniază László Potozky, directorul Fundației pentru Parteneriat.

Programul stimulează profesionalizarea managementului destinațiilor de ecoturism și reușește să propulseze rețeaua de destinații sub brand-ul Descoperă Eco-Romania pe piața națională și internațională de turism.

„Ne dorim stimularea antreprenorialului local și realizarea unor modele replicabile de dezvoltare locală prin ecoturism”, declară Roxana Vitan, președintele Romanian-American Foundation.

Impactul socio-economic al ecoturismului integrat în această inițiativă este deja semnificativ, estimat la peste 30 de milioane de lei anual, direct în economia locală, peste 550 de antreprenori locali implicați și peste 140 de locuri de muncă create direct de dezvoltarea destinațiilor. Toate acestea fiind posibile în urma unei finanțării de peste 3,5 milioane de USD în primii 4 ani.

„Ecoturismul pentru România reprezintă o șansă excepțională prin atragerea de turiști din străinătate și din țară pe un produs turistic de calitate, care creează un impact economic remarcabil la nivel de comunități rurale. Astfel, se demonstrează că natura României și bogăția culturală utilizate cu atenție și bine păstrate pot genera venituri considerabile din ecoturism”, au transmis cei de la Descoperă Eco-România.

Foto: Răzvan Deju

Destinația de ecoturism reprezintă o zonă în care există cel puțin o arie protejată (de exemplu: parc național, rezervație naturală, sit Natura 2000) și unde dezvoltarea și oferta turistică este un rezultat al colaborării între afacerile locale, primării și administratorul ariei protejate.

Conceptul de destinație de ecoturism este recunoscut de către sectorul guvernamental, România având în premieră internațională un sistem de evaluare și certificare a acestor destinații. Până în acest momente au fost evaluate și recunoscute 5 destinații de ecoturism: Eco Maramureș, Zărnești – Piatra Craiului, Ținutul Zimbrului, Țara Hațegului – Retezat și Țara Dornelor.

Comentarii

comentarii