Ecologia incurca industria auto romaneasca

Reglementarile europene privind reducerea emisiilor de CO2 pun dificultati industriei auto din Romania, a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Occidentul se orienteaza spre masini electrice si hibrid

Alte tendinte europene dificil de urmat in Romania sunt reducerea noxelor, scaderea consumului de carburant in conditiile diminuarii rezervelor de combustibili fosili, precum si dezvoltarea propulsiei alternative (electrica sau hibrid) pentru automobile.

„Chiar si in aceste conditii, sectorul economic auto a contribuit in anul 2011 cu 18% la exportul Romaniei si cu 8,5% la Produsul Intern Brut”, a subliniat Constantin Stroe.

Acesta a recunoscut totusi ca exigentele de mediu, la nivel european, in domeniul industriei auto sunt justificate.

Presedintele ACAROM a facut aceste precizari in cadrul unei conferinte pe tema industriei auto, desfasurata astazi la Bucuresti.

Pentru uzinele din Romania, nu exista informatii certe privind lansarea in fabricatie de automobile electrice sau hibrid. Cel mai ecologic model auto produs in acest moment in Romania este Ford B-MAX, a carui fabricatie a inceput oficial acum doua zile la Craiova. Autoturismul B-MAX dotat cu motorul pe benzina EcoBoost are emisii de CO2 de numai 114 grame / kilometru.

Automobilul B-MAX este asamblat la uzina Ford din Craiova, iar motorul EcoBoost se produce, simultan, la Craiova si la Koln (Germania).

Peste 100.000 de automobile trebuie casate pe an in Romania

Pe de alta parte, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, prezent in cadrul aceluiasi eveniment, a declarat ca peste 100.000 de masini trebuie casate pe an in Romania pentru intinerirea parcului auto si, in acelasi timp, este nevoie de masuri fiscale care sa promoveze achizitia autovehiculelor mai putin poluante.

"Trebuie sa sustinem piata auto cu un program consistent. Valoarea rezonabila la care ne gandim, tinand cont de contextul economic, este de cel putin 100.000 de masini care trebuie casate pe an in perioada urmatoare pentru intinerirea parcului auto. Este nevoie de masuri fiscale care sa promoveze achizitia de autovehicule din ce in ce mai putin poluante", a mentionat Valmar.

Acesta a subliniat ca "ne laudam" cu un parc auto de peste 4 milioane de autovehicule, insa acestea sunt din ce in ce mai vechi. "Grosul parcului are o varsta de 6-10 ani, dar mai mult spre limita de zece ani. Circa 750.000 de masini au o varsta de peste 20 de ani", a mai spus Valmar.

"Toate aceste masini ne fac aerul mai greu respirabil. Efectele benefice al programului de innoire a parcului auto sunt incontestabile. Am reusit impreuna cu Fondul de Mediu si responsabilii din acest sector scoaterea din circulatie in intervalul 2005-2011 a peste 415.000 de autovehicule vechi care ne puneau viata in pericol pe strazi si care poluau extrem de mult", a mai spus Valmar.

Foto: superstock.com

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Subventiile pentru “Rabla”, criticate

Ford incepe fabricatia celui mai ecologic model

Ford se „inverzeste” in Europa

Renault amana lansarea masinilor electrice in Romania

Dacia nu va avea propulsie electrica

spot_img

Ultimele știri