Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

ElementAIR: Autobuze electrice în București, în 2-3 ani?

Bucureștenii ar putea circula cu autobuze electrice în 2-3 ani, a anunțat, astăzi, Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi din cadrul Primăriei București, la ElementAIR, conferința Green Report despre calitatea aerului. Ion Dedu a declarat că a fost deja testat un autobuz electric în traficul bucureștean, iar rezultatele sunt pozitive: costurile sunt comparabile cu autobuzul clasic, consumul în kw e cu 20% mai mic, necesită întreținere mai puțină, este mai silențios. Singura problemă este autonomia, întrucât un autobuz electric poate circula maxim 200 km pe zi. 

walk
Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi (stânga) și Dan Diaconu, viceprimarul Timișoarei (dreapta).

Flota de autobuze a Bucureștiului este în momentul în care trebuie schimbată, pentru că autobuzele se apropie de finalul duratei de viață, a spus Ion Dedu care a adăugat că e momentul perfect la care să facem tranziția spre transport ecologic în București. Autoritățile locale au demarat discuțiile despre implementarea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice care ar pava calea spre introducerea autobuzelor electrice.

Transportul este principala sursă de poluare în București, fiind răspunzător pentru 70% din poluare. „Bucureștiul a fost gândit pentru maxim 200.000 de mașini, nu 1,5 milioane câte sunt acum, rețeaua stradală este depășită. Gândirea orașului a fost făcută ca marile axe să treacă prin centrul acestuia, ceea ce e total greșit. Cele mai mari valori de trafic sunt pe arterele centrale ceea ce determină probleme de calitatea aerului, nu doar prin poluanții chimici și pulberile în suspensie, dar și prin apariția poluării fonice, foarte derajantă în momentul de față”, spune Ion Dedu.

Trecând peste limitele administrative, Direcția pentru Transporturi a început să gândească problematica mediului și a mobilității nu doar pe zona Bucureștiului, dar și pe zona adiacentă, zonă care, din analize, se întinde dincolo de Ploiești, Târgoviște, Pitești, Giurgiu, Slobozia. Acestea sunt zonele de la care devin atractive deplasările zilnice cu vehiculele personale. Cei care s-au mutat în aceste zone au interese zilnice în București.

“Această zonă de influență în transport devine tot mai importantă în București, schimburile zilnice se ridică la 400.000 de vehicule zilnice, o cifră imensă. Acum avem 1.500.000 de vehicule. Viena are 680.000 de vehicule pe 480 km2.  Practic, efectele traficului în București sunt de patru ori mai mari ca la Viena.  Problema este una de cultură, educație, dar suntem în punctul în care ne aflăm și trebuie să găsim o soluție pentru ca viața noastră să fie mai plăcută”, spune Ion Dedu.

Timișoara, pe locul 60 în topul orașelor europene cu cel mai curat aer 

Timișoara a ajuns de la a fi amenințată cu procedura de infringement pe calitatea aerului la a fi pe locul doi în țară în topul orașelor cu aerul cel mai curat și pe locul 60 în Europa.  Această performanță a fost reușită în ultimii cinci ani, a anunțat Dan Diaconu, viceprimarul orașului, în cadrul ElementAIR, conferința Green Report pe tema calității aerului.

Sistemul centralizat de încălzire este una dintre cele mai importante surse de poluare în Timișoara, iar investiția de 317 milioane de lei pentru retehnologizarea sistemului a dus la o îmbunătățire cuantificabilă a calității aerului. În vizor au mai fost cele două centrale pe cărbune și gaz natural care alimentează sistemul de apă caldă, precum și clădirile care au fost eficientizate energetic.

Cele trei stații de monitorizare a calității aerului în Timișoara au înregistrat îmbunătățirile vizibile: de la depășiri de 30%, Timișoara a ajuns la depășiri de 10% sau chiar 2% la una dintre stații.

Timișoara s-a axat și pe transportul ecologic, orașul de pe Bega având o infrastructură de 70 de kilometri de piste de biciclete și 15.000 de bicicliști înregistrați. În oraș vor funcționa, de asemenea, 25 de stații de bike-sharing unde vor exista 300 de biciclete de închiriat.

Declarațiile au fost făcute în cadrul ElementAIR, prima conferință din seria Conferințelor Green Report, dedicate calității aerului.

Puteți citi și:

ElementAIR: Industria cimentului și-a redus cu 95% emisiile de praf 

ElementAIR: Ministerul Mediului a pornit controale la șantierele de construcții, a doua sursă de poluare a aerului după trafic

Reprezentanți ai autorităților, companiilor și ONG-urilor, la ElementAIR, cea mai amplă conferință despre poluarea aerului

Un nou proiect marca Green Report se lansează în luna aprilie

Aerul care ne îmbolnăvește. Interviu cu medicul pneumolog care tratează victimele poluării

Bucureștiul a pierdut 50% din suprafața verde în ultimii 25 de ani

Bucureștiul, obligat prin Planul de Mobilitate să facă tranziția spre transport ecologic

spot_img

Ultimele știri