ElementAIR: Patru stații automatizate de bike-sharing anul acesta în București

in Aer, Conferinte, Green Revolution, Proiecte, Recomandate 23 April 2015 367 Views

Asociația Green Revolution va lansa anul acesta patru stații de bike-sharing automatizate, a anunțat Corneliu Belciug, Director de Programe al asociației, astăzi, în cadrul Conferinței ElementAIR, realizată de Green Report în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Corneliu Belciug, Directorul de Programe la Green Revolution vorbește despre sistemele automate de biciclete

Corneliu Belciug, Directorul de Programe la Green Revolution, vorbește despre sistemele automate de biciclete pe care le va înființa în București anul acesta

Acum cinci ani, Asociația Green Revolution a lansat programul de bike-sharing I’Velo, un proiect menit să atragă oamenii să redescopere bicicleta, cu ajutorul unor centre plasate în apropierea unor parcuri din București. Proiectul s-a extins apoi în mai multe orașe din țară și în prezent numără un milion de utilizatori.

Asociația își dorește să meargă acum un pas mai departe, așa că își propune ca în acest an să înființeze patru stații de bike-sharing care funcționează pe baza unui sistem automatizat. Cele patru stații vor fi plasate în București, în zona Pieței Victoriei.

În funcție de cum decurg lucrurile, Green Revolution va extinde și acest proiect. „Noi încercăm să facem lucrurile să existe, pas cu pas”, spune Corneliu Belciug. El crede că e important ca orice proiect să fie implementat încet și cu grijă, ca să nu repete greșeli pe care le-a văzut, spre exemplu, în Paris. Acolo, autoritățile au investit foarte mulți bani și au extins aceste sisteme la nivelul întregului oraș. Acum, din cauză că nu a funcționat foarte bine, restrâng proiectul la doar anumite zone. Resursele sunt limitate și trebuie gestionate inteligent.

Dar Corneliu crede că e nevoie și de un cadru legislativ dedicat bicicliștilor. „Avem nevoie de un pic mai mult decât de o bicicletă și de o dorință de a merge cu bicicleta. E necesară și o reglementare a relației dintre bicicliști și ceilalți participanți la trafic, fie ei pietoni sau șoferi”, spune el. Până a acum a avut multe discuții cu diverse autorități, dar fără succes. „N-am renunțat la idee, o să mergem mai departe cu ea”, mai spune el.

Declarațiile au fost făcute în cadrul ElementAIR, prima conferință din seria Conferințelor Green Report, dedicate calității aerului.

 

Mai citește și:

ElementAIR: Autobuze electrice în București, în 2-3 ani?

ElementAIR: Industria cimentului și-a redus cu 95% emisiile de praf 

ElementAIR: Ministerul Mediului a pornit controale la șantierele de construcții, a doua sursă de poluare a aerului după trafic

Reprezentanți ai autorităților, companiilor și ONG-urilor, la ElementAIR, cea mai amplă conferință despre poluarea aerului

Aerul care ne îmbolnăvește. Interviu cu medicul pneumolog care tratează victimele poluării

Bucureștiul a pierdut 50% din suprafața verde în ultimii 25 de ani

Bucureștiul, obligat prin Planul de Mobilitate să facă tranziția spre transport ecologic

Comentarii

comentarii