Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Studiu. 1% din populația lumii a cauzat jumătate din emisiile aeriene globale din 2018

Un nou studiu arată că 1% din populația lumii, adică cei care călătoreau frecvent, a cauzat jumătate din emisiile aeriene globale în 2018. Pasagerii din SUA au avut cea mai mare amprentă de carbon, urmați de Marea Britanie, Japonia, Germania și Australia.

Numai 11% din oamenii din toată lumea au zburat cu avionul în 2018 și doar 4% au călătorit în afara țării lor. Cercetătorii au arătat că un grup de elită (1%), care călătorea des cu avionul, a avut un impact mare asupra crizei climatice, care afectează pe toată lumea. Ei au estimat că, în acel an, companiile aeriene au produs un miliard de tone de dioxid de carbon și au beneficiat de o subvenție de 100 de miliarde de dolari, neplătind daunele climatice cauzate.

Pasagerii din Statele Unite au avut s-au detașat lejer de cei din celelalte țări bogate, privind amprenta de carbon, fiind în top. Emisiile aeriene ale Americii sunt mai mari decât a următoarelor 10 țări din top la un loc, adică Marea Britanie, Japonia, Germania și Australia.

Oamenii de știință au susținut că scăderea numărului pasagerilor în 2020, în timpul pandemiei de coronavirus, ar trebuie să fie o oportunitate pentru transformarea industriei aviatice într-una mai sustenabilă și mai corectă. O măsură ar putea fi punerea unor condiții verzi pentru ajutoarele venite din partea guvernelor, cum s-a întâmplat în Franța.

Emisiile de dioxid de carbon ale industriei aviatice au crescut cu 32% din 2013 în 2018, cu 70% mai repede decât au prevăzut Națiunile Unite.

„Dacă vrei să rezolvi problema schimbărilor climatice și trebuie să regândim aviația, atunci ar trebui să începem din vârf, unde câțiva «super emițători» contribuie masiv la încălzirea globală”, a declarat Stefan Gössling, de la Universitatea Linnaeus din Suedia, pentru The Guardian. „Bogații au avut prea multă libertate să facă lumea potrivit dorințelor lor. Ar trebui să vedem această criză ca o oportunitate să schimbăm sistemul de transport aerian.”

Pasagerii frecvenți identificați în studiu au călătorit aproximativ 56.000 km pe an, a spus Gössling, echivalent cu trei zboruri pe distanțe lungi pe an, un zbor pe distanțe scurte pe lună sau o combinație a celor două.

Cercetarea, publicată în revista Global Environmental Change, a colectat o serie de date și a constatat că proporții mari de oameni din fiecare țară nu zboară deloc în fiecare an – 53% în SUA, 65% în Germania și 66% în Taiwan. În Marea Britanie, date separate arată că 48% dintre oameni nu au zburat în străinătate în 2018.

Citește și: 

Studiu. Încălzirea globală va forța avioanele să transporte mai puțini pasageri

Companiile aeriene ard mii de tone de combustibil cu avioanele goale din cauza coronavirusului. Ce sunt “zborurile fantomă” şi de ce au loc

spot_img

Ultimele știri