EY Romania sustine GBI in randul mediului de afaceri

Green Business Index (GBI) reprezinta un barometru  obiectiv de masurare a impactului companiilor in societate, venind in sprijinul actorilor implicati (firme, ONG-uri, autoritati) cu repere neceare pentru a orienta eforturile celor implicati in acest domeniu, considera Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania. Companiile sunt astfel incurajate sa ia parte la aceasta initiativa pentru transforma GBI intr-un instrument de referinta pentru evolutia CSR-ului romanesc.

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania

Raportarea corporativa are un impact major asupra reputatiei companiei si conduce la cresterea loialitatii consumatorilor si angajatilor, cu implicatii directe asupra rezultatelor financiare ale companiei. De asemenea, din ce in ce mai multi investitori analizeaza aceste rapoarte inainte de a lua decizia de investitie. Responsabilitatea sociala a atins o masa critica in Romania, iar piata a ajuns deja la o maturitate in aceasta privinta. Credem, de aceea, ca avem nevoie de un barometru obiectiv, de o masura a impactului companiilor in societate”, a declarat Bogdan Ion

Aflat la a patra editie anul acesta, proiectul Green Business Index este singurul instrument gratuit de evaluare a responsabilitatii fata de mediu a companiilor din Romania si se bazeaza pe indicatori de performanta de mediu recunoscuti la nivel international (ISO 14031, ISO 26000 si ISO 16001).

Green Business Index este un instrument care va sprijini toti actorii sociali – fie ei companii private, ONG-uri sau autoritati – si va aduce reperele necesare pentru orienta eforturile tuturor celor implicati in acest domeniu. Incurajez toate organizatiile sa participe in aceasta intiativa si sa sprijine echipa Green Revolution cu informatiile necesare pentru a transforma Green Business Index intr-un instrument de referinta pentru evolutia CSR-ului romanesc”, a mai spus Country Managing Partner EY Romania.

Printre beneficiile obtinute de companiile inscrise se numara cresterea valorii de piata prin fidelizarea clientilor, recunoasterea publica a eforturilor depuse de companii pentru protectia mediului, generarea de dialog intre autoritati, companii si presa, consolidarea brandului.

De asemenea cu ajutorul evaluarii gratuite se obtine o crestere a gradului de conformitate a noilor cerinte legislative de mediu si imbunatatirea performantei de mediu.

Raluca Fiser, Presedintele Asociatiei Green Revolution

Protectia mediului nu este o alternativa, ci calea de a genera si a construi afaceri profitabile si sustenabile. GBI le sta si in acest an la dispozitie companiilor pentru monitorizarea obiectiva a initiativelor si a eforturilor depuse in domeniul protectiei mediului. Impreuna putem construi o comunitate de business sustenabil, astfel facilitand tranzitia catre economia verde”, a declarat Raluca Fiser, Presedintele Asociatiei Green Revolution.

Inscrierea in proiectul GBI se face gratuit, pana pe data de 31 iulie, pe site-ul oficial www.gbindex.ro si, pentru a beneficia de evaluare realizata de expertii GBI, este necesar sa se completeze cel putin unul dintre cele sapte chestionare online privind: dezvoltarea sustenabila, impactul asupra mediului, transportul sustenabil, utilizarea resurselor, starea cladirilor, achizitii verzi, managementul deseurilor.

Cele mai bine clasate companii pe fiecare domeniu GBI, in functie de sectorul de activitate,  vor fi prezentate in cadrul Galei Green Business Index 2012- cel mai important eveniment national pentru recunoasterea meritelor companiilor in protectia mediului, organizat  in septembrie. Ulterior, statisticile si analizele generate de expertii de mediu GBI vor fi publicate in Raportul Green Business Index 2012, prin care se evidentiaza initiativele verzi din sectorul de afaceri romanesc.

Pentru eventuale noutati si eventuale modificari referitoare la sesiunea de evaluare de anul acesta, poate fi consultat site-ul proiectului, www.gbindex.ro.

spot_img

Ultimele știri