E-ferry, feribotul 100% electric care parcurge distanțe lungi

Ellen este un feribot 100% electric care parcurge distanțe mari, de până la 40,7 kilometri între încărcări. Acesta va efectua curse între o insulă din Danemarca și continent și va reduce emisiile de carbon cu 2.000 de tone pe an.

E-ferry, feribotul 100% electric care parcurge distanțe lungi

E-ferry, finanțat de Uniunea Europeană, este un feribot mai puțin obișnuit: este electric, deci are zero emisii de gaze cu efect de seră. Nu este primul de acest tip, dar noutatea este că acesta poate parcurge distanțe mari, de până la 40,7 kilometri între încărcări. Spre comparație, vasul electric Ampere, creat de norvegieni, poate parcurge doar 5,5 kilometri între încărcări.

Vasul va efectua în curând curse în Marea Baltică și va conecta insula Ærø din Danemarca cu continentul. Feribotul, botezat Ellen, va face curse către porturile Søby-Fynshav (19,8 kilometri) și Søby-Faaborg (17,7 kilometri).

Se pare că Ellen va fi echipată cu „cel mai mare pachet de baterii instalat vreodată pe o navă”, care are o capacitate de 4,3 megawți pe oră. Nava are două motoare de propulsie de 750 kilowați și două motoare de propulsie de 250 kW.

alecoair.ro

Cântărește 650 de tone și este construit din ceea ce echipa de proiectare a descris ca fiind materiale ușoare noi: „diferite tipuri de compoziții de carbon”, precum și materiale tradiționale din aluminiu. Cu o lungime de 60 de metri, poate să transporte 31 de autoturisme sau cinci camioane și 147 de pasageri iarna și 198 vara.

Se pare că Ellen va reduce emisiile anuale ale insulei Aeroe cu aproximativ 2.000 de tone de dioxid de carbon. „Implementarea E-ferry va însemna costuri mai mici de operare (costuri de funcționare) ale operatorului, precum și reducerea timpului de călătorie pentru pasageri (cu 25%), în comparație cu feriboturile tradiționale existente pe insulă”, potrivit site-ului proiectului.

Echipa își propune să construiască 10 sau chiar mai multe E-ferries până în 2020 și 100 sau mai multe până în 2030. Prin aceste feriboturi ar putea fi economisite între 10.000 și 30.000 de tone de dioxid de carbon în fiecare an, până în 2020 și între 100.000 și 300.000 de tone de dioxid de carbon în fiecare an, până în 2030.

Industria maritimă internațională emite, în prezent, 1.000 de milioane de tone de dioxid de carbon anual, potrivit unui raport al Organizației Maritime Internaționale, ceea ce înseamnă 2,5% din emisiile globale de gaze cu efect de seră.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=UOdkd9zEfb8]

spot_img

Ultimele știri