Suedezii vor să lanseze un feribot propulsat de vânt

in EcoLIFESTYLE, Transport 13 October 2020 51 Views

O companie din Suedia are ambiția ca, până în 2025, să lanseze un feribot propulsat de vânt și care să emită cu 90% mai puțin dioxid de carbon decât feriboturile convenționale.

Foto: Wallenius Marine

Cu o lungime de 200 de metri și o înălțime de 105 metri (când cele cinci vele de 80 de metri sunt extinse la maximum), vasul Oceanbird va avea capacitatea să transporte 7.000 de mașini.

„Suntem în grafic să facem lansarea posibilă, astfel încât vasul să fie operațional în 2024”, a transmis Per Tunell, de la compania Wallenius Marine, potrivit Reuters.

Testele arată că ar putea traversa partea de nord a Atlanticului în 12 zile, față de 8 cât durează pentru vasele din prezent, care funcționează cu benzină sau motorină. Vasul va avea totuși și un motor clasic, pentru operațiunile portuare sau atunci când vântul este foarte slab.

Reducerea de emisii de carbon va fi semnificativă, de 90%, a transmis compania, care a calculat această estimare pe baza unei călătorii în parte de nord a Atlanticului, cu o viteză medie de 10 noduri.

Prețul este puțin mai mare decât a feriboturilor convenționale, de aceleași dimensiuni, a mai transmis Wallenius Marine. Proiectul este cofinanțat de Administrația Suedeză de Transport și Institutul Suedez de tehnologie și transport.

Vasul Rainbow Warrior, al Greenpeace, tot cu cinci vele

Poate la fel de impresionant privind dimensiunea și obiectivul de a naviga doar propulsat de vânt, vasul Rainbow Warrior, cu o istorie de 43 de ani în spate și deținut de Greenpeace, este primul din lume construit special pentru campanii de protejare a mediului. Are un sistem de catarge în formă de A, de 55 de metri înălțime, poate unul dintre cele mai înalte din lume în acest moment. Are nevoie de o astfel de invenție ca să susțină cele cinci vele de câte 800 de kilograme fiecare.

Circulă cel mai des doar cu velele și ajunge la o viteză de 6,5 – 7 noduri. Cu tot cu motoarele care funcționează cu combustibil diesel, care sunt utilizate pentru acostare și când vântul nu e prea puternic, poate ajunge până la 14 noduri.

Citește și: 

FOTO Green Report la bordul vasului Greenpeace. Cum a fost experiența

Vasele de croazieră practică o metodă de a reduce emisiile care este dăunătoare mediului

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Comentarii

comentarii