Gabriela Firea: 50.000 de rable înmatriculate în București în ultimele luni. Soluția – la guvern

Primarul General al capitalei, Gabriela Firea, atrage atenția asupra situației create în București prin eliminarea timbrului de mediu. Prezentă în cadrul conferinței Mobility, organizată de Green Report, Gabriela Firea a prezentat soluțiile identificate pentru descongestionarea traficului din București.

gabriela firea mobility mașini rable

 

În ultimele luni, în București, s-au înmatriculat în jur de 45.000 – 50.000 de mașini, din nefericire Euro 3 și Euro 4, așa-numitele rable, second-hand-uri din Europa. Pe noi ne nemulțumește acest lucru și am rugat colegii de la Guvern să găsească o soluție.

Gabriela Firea a explicat faptul că cererea eliminării taxei a venit de la cetățeni.

După 50 de ani de socialism, orice român se consideră îndreptățit să aibă mașină. Numai că, dacă ne luăm toți două, trei sau patru mașini și nu vom mai avea pe unde să circulăm, nu am realizat un lucru bun pentru societate. Trebuie să preluăm modelul capitalelor europene, în care chiar și persoanele care au un venit crescut circulă cu metroul, cu tramvaiul, cu autobuzul. Cu condiția, într-adevăr, ca transportul public în comun să fie civilizat, predictibil, cu panouri de afișaj a programului, astfel încât orice călător să știe exact când ajunge la destinație.

Cornel Brezuică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a anunțat recent că ar fi putea fi introdusă o nouă versiune a timbrului pentru mediu, până la finalul anului 2017.

Modernizarea transportului în comun, întârziată de licitații

Primarul capitalei a recunoscut eșecul referitor la modernizarea transportului în comun. Promisese achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, 100 de tramvaie și 100 de autobuze electrice, în decurs de un an. A explicat că nu a reușit să pună în aplicare planul din cauza legislației referitoare la achizițiile publice.

Licitația noastră este suspendată CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, n.r.), pentru că sunt câteva companii care pun mai presus de interesul cetățenilor interesul companiilor respective. Studiem foarte serios posibilitatea de a-i da în judecată pe cei care, din dorința de a câștiga un contract, în alte condiții decât cele din caietul de sarcini avizat de ANAF, blochează licitațiile.

Gabriela Firea propune schimbarea legii achizițiilor publice și introducerea unei cauțiuni pentru cei care fac contestații și întârzie astfel implementarea proiectelor.

Soluțiile propuse, încă neimplementate

Primarul General al Municipiului București a adus în discuție o serie de soluții pentru descongestionarea traficului din cel mai aglomerat oraș din Europa. A menționat necesitatea finalizării magistralei de metrou Drumul Taberei și Grivița – Aeroportul Internațional, construirea a cinci parcări park&ride, amenajarea de piste pentru biciclete, înființarea de benzi unice pentru transportul în comun și taxiuri și folosirea unor porțiuni din traseul liniilor de tramvai și de către autobuze etc. Niciuna dintre aceste soluții propuse nu este, însă, finalizată.

spot_img

Ultimele știri